بازی

یکی از سازندگان Bleak Faith: Forsaken به اتهام سرقت انیمیشن واکنش نشان داد

یکی از سازندگان Bleak Faith: Forsaken به اتهام سرقت انیمیشن واکنش نشان داد

بازی Bleak Faith: Forsaken سه روز پیش منتشر شد و اکنون در فروشگاه استیم با استقبال و نقدهای متوسطی روبه‌رو شده است.

اما مشکل اساسی زمانی رخ داد که Meowmaritus توسعه دهنده ابزار مادسازی دارکسولز ویدئویی مقایسه‌ای از دو بازی «بلیک فیث» و «الدن رینگ» را منتشر نمود.

مطلب پیشنهادی:با بهترین فیلم های آخر الزمانی آشنا شویدطلیعه روزهای پایانی جهان در قاب سینما
با بهترین فیلم های آخر الزمانی آشنا شوید

وقتی به ویدئو توجه می‌کنید، متوجه می‌شوید که هر دو بازی از انیمیشن‌های یکسانی استفاده می‌کنند. این موضوع تنها یک معنی دارد و آن، سرقت انیمیشن‌های بازی استودیو FromSoftware توسط استودیو Archangel سازنده بلیک فیث است.

Meowmaritus در این باره افزود: «من از اقدام افرادی که از نرم‌افزار DS Anim Studio برای اهداف تجاری یا فروش محتوا روی فروشگاه اپیک سوء استفاده می‌کنند، چشم‌پوشی نمی‌کنم.»

هنگامی که تعداد بازیکنانی که سازندگان این اثر را متهم به سرقت کردند زیاد شد، یکی از توسعه دهندگان بازی با نام کاربری überfaith42 در سرور رسمی دیسکورد این عنوان مدعی شد که استودیو بسته انیمیشن‌های بازی را از فروشگاه اپیک خریداری کرده و از منشاء اصلی آن‌ها بی اطلاع بوده است و به گفته وی، هیچ سرقتی صورت نگرفته است و طرفداران دچار سوء تفاهم شده‌اند.

ما همیشه درباره استفاده از فروشگاه اپیک برای توسعه این بازی رویکرد شفافی درقبال طرفداران داشتیم. من به شخصه انیماتور نیستم و برای توسعه این بازی مجبور به یادگیری طراحی انیمیشن شدم.

تمام دنیای این بازی به صورت دستی طراحی شده و فقط ۱۰٪ از آن به صورت برون‌سپاری (استفاده از بسته‌های فروشگاه اپیک) ساخته شده است؛ درحالی که بازی‌‌سازهای آثار کلان بودجه (AAA) حدود ۷۰٪‌ ابعاد هنری بازی‌های خود را برون‌سپاری می‌کنند.

überfaith42 – از توسعه‌دهندگان Bleak Faith: Forsaken

Bleak Faith: Forsaken

این هنرمند در ادامه لینکی به فروشگاه اپیک و بسته انیمیشن تهیه شده قرار داده بود که اکنون با ورود به لینک یاد شده با پیغام «صفحه مورد نظر یافت نشد» مواجه می‌شوید. überfaith42 به دنبال این موضوع اعلام کرد که تیم توسعه مشغول طراحی انیمیشن‌های جایگزین برای Bleak Faith: Forsaken هستند و در صورتی که مشخص شود فروشنده انیمیشن‌های فعلی در فروشگاه اپیک کلاهبردار بوده، استودیو Archangel قربانی این کلاهبرداری قرار گرفته است.

مطلب پیشنهادی:بهترین فیلم‌های تاریخی حماسی که باید تماشا کنیدروایت حماسه با ترکیب لذت‌بخش ماجراجویی و تاریخ
بهترین فیلم‌های تاریخی حماسی که باید تماشا کنید


ری تریسینگ چیه و اصلا ارزش داره؟

ری تریسینگ

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا