تکنولوژی

بیانیه مشترک کسب‌وکارهای آنلاین در اعتراض به تفکیک اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی

چندین کسب‌وکار آنلاین در اعتراض به تفکیک اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی، بیانیه‌ای را منتشر کردند. آن‌ها تصمیم اخیر وزارت صمت برای تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی را موجب نگرانی فعالین این حوزه عنوان کرده و خواستار توقف این تصمیم شدند.

در بیانیه مشترک کسب‌وکارهای آنلاین که اسامی شرکت‌های مطرح این حوزه در آن نیز دیده می‌شود، این طور آمده است:

«متاسفانه پس از تاخیرهای چند باره انتخابات اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی از سوی وزارت صمت، به یکباره موضوع تفکیک آن اتحادیه به دو اتحادیه دیگر، موجی از نگرانی را در میان کسب‌وکارهای آنلاین ایجاد کرده است. در سالی که به نام کسب‌و‌کارهای دانش بنیان نام‌گذاری شده، وزارت صمت در اقدامی یک طرفه و بدون گرفتن نظر تخصصی کسب وکارهای اینترنتی به بهانه تخصصی شدن اتحادیه دستور تفکیک داده است.»

آن‌ها در این بیانیه ضمن اعلام موافقت با تخصصی شدن فعالیت اتحادیه، روش و تفکیک را راه حل مناسبی ندانسته‌ و اعتقاد دارند که چنین تصمیمی شاید آغازگر مشکلات عدیده دیگری باشد: «بدون شک مسئولین وزارت صمت مطلع‌اند که بر اساس ماده 2 و 3 «قانون بهبود مستمر محیط کسب‌و‌کار» دولت مکلف است جهت تدوین هر گونه لایحه و دستورالعمل، نظرات بخش خصوصی از جمله تشکل‌ها را دریافت و آن را لحاظ کند. اتاق اصناف ایران نیز به عنوان بزرگترین تشکل واحدهای صنفی در کشور طی نامه شماره 7/01/2373 مورخ 1401/02/12 ضمن اعلام عدم رعایت قانون در پیگیری و تصویب موضوع تفکیک (بر خلاف تبصره 7 ماده 21 قانون نظام صنفی) توسط وزارت صمت، صراحتا مخالفت خود را با تفکیک اتحادیه اعلام کرده است.»

بیانیه تفکیک اتحادیه

در انتهای بیانیه نیز به وزارت صمت پیشنهاد شده است تا ضمن توقف اجرای تفکیک اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی، نظر تخصصی کسب‌و‌کارهای اینترنتی را دریافت کند. همچنین امضا کنندگان این بیانیه جهت اعلام نظرات کارشناسی به وزیر صمت و مسئولین محترم آن وزارتخانه اعلام آمادگی کردند.

فهرست کسب‌وکارهایی که این بیانیه را امضا کرده‌اند:

آپارات، اسنپ، دیجی‌کالا، کافه بازار، دیوار، علی بابا، اسنپ‌دکتر، شیپور، اسنپ‌فود، فیلیمو، ایمالز، تخفیفان، صباویژن، چیستا، دیجی‌اکسپرس، فیدیبو، دیجی‌پی، سفر مارکت، کمدا، شبکه مترجمین ایران، سینماتیک، کارنامه، مدیانا

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا