بازی

استریم ابری گوگل استیدیا نیز از دسترس خارج شد

استریم ابری گوگل استیدیا نیز از دسترس خارج شد

سرویس استریم ابری گوگل استیدیا (Google Stadia) آخرین بخش از این پلتفرم بود که به صورت مستقل به فعالیت خودش ادامه می‌داد، اما اکنون از دسترس خارج شده است. 

با وجود اینکه گوگل چندی پیش سرویس استیدیا را منحل کرده ولی این شرکت قصد داشت از تکنولوژی پشت این سرویس در دیگر بخش‌های خود استفاده کند. همچنین شرکت‌های ترد پارتی نیز هنوز فرصت استفاده از این تکنولوژی را داشتند و می‌توانستند از آن برای ارائه باندل‌های مختلف به کاربران خود استفاده کنند. 

به عنوان مثال شرکت AT&T به گروهی از کاربران خود اجازه استریم بازی Batman: Arkham Knight را می‌داد. همچنین شرکت تناسب اندام Peloton نیز از این تکنولوژی برای ارائه نسخه‌های بازی مانند تمرینات خود استفاده می‌کرد. با این وجود سایت Axios گزارش جدیدی منتشر کرده به مرگ کامل گوگل استیدیا اشاره دارد. 

استیدیا

این شرکت قول داده بود که تمام سخت‌افزار خریداری شده این سرویس را به صورت کامل ریفاند کند. پول صرف شده برای بازی‌ها و بسته‌‌های الحاقی نیز به کاربران پس داده می‌شود تا Google Stadia از همه لحاظ یک شکست بزرگ برای این شرکت باشد. البته گوگل ابزاری برای استفاده از کنترلر استیدیا در پلتفرم‌های دیگر منتشر خواهد کرد.

این سرویس استریم گیمینگ کلاود در نوامبر ۲۰۱۹ رسما کار خود را آغاز کرد اما خب آنطور که گوگل‌ انتظار داشت ظاهر نشد و در تاریخ ۲۹ دی ۱۴۰۱ برای هیمشه خاموش شد.


ری تریسینگ چیه و اصلا ارزش داره؟

ری تریسینگ
برای تماشای ویدیو از طریق یوتیوب lastech، روی تصویر بالا کلیک کنید!

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا