روباتيك

تغییر در استراتژی تسلا: تمرکز بر رباتاکسی به جای خودروی ارزان قیمت

تغییر در استراتژی تسلا: تمرکز بر رباتاکسی به جای خودروی ارزان قیمت

این تصمیم نشان‌دهنده تغییر در استراتژی تسلا و دور شدن از هدف دیرینه ایلان ماسک برای تولید «خودروهای برقی مقرون به صرفه برای توده مردم» است.

در عوض، تسلا بر روی توسعه رباتاکسی یا تاکسی‌های خودران تمرکز خواهد کرد.

این طرح چالش‌های مهندسی و ریسک‌های نظارتی زیادی را به همراه دارد، اما می‌تواند به تسلا کمک کند تا در دنیای رقابتی خودروهای برقی، به خصوص با ظهور خودروهای ارزان قیمت چینی، پیشرو باقی بماند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، بارها وعده رونمایی از یک خودروی ارزان قیمت را به سرمایه‌گذاران و مشتریان داده بود. در ژانویه ۲۰۲۴، ماسک به سرمایه‌گذاران گفت که تسلا قصد دارد تولید خودروی برقی مقرون به صرفه را در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ در کارخانه تگزاس خود آغاز کند.

تغییر استراتژی تسلا در بحبوحه رقابت شدید با خودروسازان برقی چینی رخ می‌دهد. خودروهای برقی چینی با قیمت‌های زیر ده هزار دلار، سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. BYD، یکی از خودروسازان چینی، در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ از نظر فروش از تسلا پیشی گرفت و به عنوان برترین سازنده خودروهای برقی جهان شناخته شد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا