رمز ارز

چه شباهتی میان شرایط فعلی بازار و بحران مالی سال ۲۰۰۸ وجود دارد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سقوط بانک سیلیکون ولی (Silicon Valley) در تاریخ ۱۰ مارس باعث ایجاد ترس، عدم اطمینان و شک (FUD) در میان اعضای جامعه ارزهای دیجیتال شده و بسیاری از آنها بار دیگر به ریشه‌های اصلی ایجاد ارزهای دیجیتال اشاره کرده‌اند.
لازم به ذکر است که وایت پیپر بیت کوین تنها چند هفته پس از فروپاشی بانک برادران لیمن (Lehman Brothers) در طول بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ منتشر شد. تقریباً شش هفته پس از فروپاشی بانک برادران لیمن – چهارمین بانک سرمایه‌گذاری بزرگ در ایالات متحده در آن زمان – بود که ساتوشی ناکاموتو، وایت پیپر مشهوری را منتشر کرد که راه را برای ظهور شبکه بلاکچینی بیت کوین هموار نمود.
در همین راستا، رایان سلکیس، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت مساری (Messari)، می‌گوید:

برخی از سازندگان هستند که فقط درباره بانک برادران لیمن و بحران مالی می‌خوانند و بیت ‌کوین را مسخره می‌کنند. حالا چشمانشان کاملاً باز شده است.

برخی از مردم علت شکست بانک سیلیکون ولی را افزایش نرخ بهره در ایالات متحده می‌دانند. فدرال رزرو نرخ معیار خود را در سال گذشته به بیش از ۴٫۵ درصد افزایش داد که بالاترین نرخ از سال ۲۰۰۷ محسوب می‌شود. در ماه ژانویه، نرخ تورم در ایالات متحده ۶٫۴ درصد بود.
بانک سیلیکون ولی توسط دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا به دلایل نامشخصی در تاریخ ۱۰ مارس تعطیل شد. این ناظر کالیفرنیایی، شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) را برای محافظت از سپرده‌های بیمه‌شده منصوب کرده است. با این حال، FDIC تنها سپرده‌های تا سقف ۲۵۰ هزار دلار را به ازای هر سپرده‌گذار، موسسه و طبقه مالکیت بیمه می‎کند.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

منبع

کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا