رمز ارز

ماجرای تغییر نام بیت کوین!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

انتخاب یک نام خوب، اغلب یکی از چالش‌برانگیزترین تصمیماتی است که باید هنگام راه‌اندازی یک سرویس یا کسب‌وکار جدید اتخاذ شود. داده‌های تاریخی خرید نام دامنه، حاکی از آن است که ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین (BTC)، نام جایگزین دیگری را هم در نظر داشته که در نهایت به وایت‌پیپر این ارز دیجیتال راه پیدا نکرده است.
دامنه Bitcoin.org، نام وب‌سایت بیت کوین است که در تاریخ ۱۸ آگوست سال ۲۰۰۸ در سرویس ژاپنی AnonymousSpeech ایجاد شد. این سرویس به کاربران اجازه می‌داد تا نام دامنه را به‌صورت ناشناس خریداری کنند.
حال، داده‌های به‌دست‌آمده از AnonymousSpeech نشان می‌دهند که درست یک روز قبل از تاریخ ۱۷ آگوست ۲۰۰۸، دامنه‌ای با نام Netcoin.org نیز به ثبت رسیده بود. پس از تحقیقات بیشتر، مشخص شد که هیچ محتوایی در دامنه نت کوین وجود نداشته است.
تصمیم به استفاده از نام بیت کوین ممکن است نقش بسزایی در موفقیت این ارز دیجیتال بازی کرده باشد؛ چراکه اکثر اعضای جامعه کریپتو تاکید کردند که آن را نسبت به نام نت کوین بیشتر می‌پسندند.
با وجود تاریخ اسرارآمیز بیت کوین و خالق ناشناخته آن، این ارز دیجیتال، تسلط خود را بر بازارهای مالی حفظ کرده است. بیت پی (BitPay) نیز این ادعا را تایید می‌کند؛ چراکه داده‌های آن نشان می‌دهند که بیت کوین به‌رغم نوسانات زیاد، همچنان به‌عنوان ابزار پرداخت دیجیتال اصلی باقی مانده است. حجم پرداخت‌های مبتنی بر بیت کوین در بیت پی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲، ۵۲ درصد برآورد شده است.

دریافت ۲۰۰,۰۰۰ شیبا رایگان
با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۲۰۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا