بازی

راهنمای نصب دوربین مداربسته

راهنمای نصب دوربین مداربسته

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پس از انتخاب و آماده سازی خود دوربین و اجزای مختلف آن، نصب صحیح دوربین مداربسته مهمترین فرآیندی است که نقش مهمی در عملکرد صحیح یک سیستم امنیتی دوربین مدار بسته دارد و بسیار حائز اهمیت است.

حتی اگر بهترین برند و با کیفیت ترین مدل موجود در بازار را تهیه کنید، اگر ندانید چگونه دوربین های مداربسته را به درستی طبق استانداردهای لازم نصب کنید، پتانسیل سیستم و انتظارات کاربران لطمه می بیند.

اکنون که با اهمیت این مرحله آشنا شدید، ممکن است به این فکر کنید که بهتر است تمام مراحل نصب را به یک نصاب حرفه ای بسپارید.

خدمات نصب دوربین مداربسته

کارشناسان  رادیس برای کلیه مراحل نصب و راه اندازی دوربین مداربسته مشاوره تلفنی و بازدید در محل رایگان ارائه می دهند. برای مشاوره رایگان درخواست خود را تلفنی یا در قسمت سفارش آنلاین ثبت کنید تا کارشناسان رادیس با شما تماس بگیرند.

 نصب دوربین مدار بسته می تواند شامل نصب دوربین در یک محل سکونت، شرکت تجاری، مغازه یا کارخانه باشد. برای سفارش نصب دوربین مداربسته توجه داشته باشید که در انتخاب نصاب باید دقت کنید.

 این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که نصابی که در این زمینه تخصص و تجربه کافی داشته باشد، مطمئنا تمامی مراحل را به صورت صحیح و اصولی انجام خواهد داد.

در ادامه این نوشتار به مراحل نصب دوربین مداربسته می پردازیم.

نحوه نصب دوربین مداربسته

در ادامه مراحل نصب دوربین مداربسته را با هم مرور می کنیم و قصد داریم نحوه نصب دوربین مداربسته  را به زبان ساده به شما آموزش دهیم.

زاویه و ارتفاع مناسب را برای نصب دوربین انتخاب کنید

اغلب، بهترین زوایای هر اتاق در گوشه‌هایی است که با سقف تلاقی می‌کنند. توجه داشته باشید که دوربین باید تمامی ورودی ها و خروجی های اتاق را پوشش دهد. همچنین سعی کنید دوربین را نزدیک پریز برق قرار دهید تا بتواند به راحتی به این منبع دسترسی داشته باشد.

دوربین را روی دیوار نصب کنید

هنگام خرید برخی از دوربین های مداربسته، ممکن است پد های چسبی برای نصب دوربین بر روی دیوار دریافت کنید. یک روش قابل اعتمادتر پیچ کردن دوربین در جای خود روی دیوار است. برای این کار کافی است ابتدا محل مناسبی برای دوربین مداربسته پیدا کنید. سپس محل پیچ ها را روی دیوار مشخص کنید.

دوربین را به منبع برق وصل کنید

تقریباً تمام دوربین های مداربسته ای که خریداری می کنید دارای آداپتور برق هستند. با این آداپتور می توانید دوربین مداربسته را به یک پریز معمولی وصل کنید. کافی است یک سر سیم را به پشت دوربین مداربسته و سر دیگر آن را که دو شاخه دارد به پریز برق وصل کنید.

راهنمای نصب دوربین مداربسته - lastech

اتصال دوربین های مدار بسته به DVR

در نصب دوربین مداربسته توجه کنید که یک فیشی به نام BNC وجود دارد. این فیش برای اتصال تجهیزات نظارت تصویری به یکدیگر استفاده می شود. استفاده از این تراشه ها بسیار ساده است. در انتها یک پیچ وجود دارد که پس از اتصال به پورت با چرخاندن قفل می شود. شما باید کابل RG دوربین را به DVR وصل کنید.

 برای این کار کافی است یک سر کابل را به دوربین مداربسته و سر دیگر آن را به دستگاه DVR وصل کنید. توجه داشته باشید که برای مشاهده تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مدار بسته باید دوشاخه BNC را به DVR یا پورت ورودی وصل کنید.

مکان مناسب را برای نصب تجهیزات مرکزی انتخاب کنید

زمانی که قصد دارید تعداد زیادی دوربین مداربسته را سیم کشی کنید، باید مکانی را برای جمع شدن کابل ها و اتصال به تجهیزات DVR در نظر بگیرید.

نصب دوربین با کابل ترکیبی

پرکاربرد ترین کابل ها در سیستم های امنیتی دوربین مداربسته کابل های کامپوزیت هستند. این نوع کابل دارای دو رشته است. یکی از آنها برای برق و دیگری برای تصاویر به کار می رود. این کابل ها به همین دلیل نامگذاری شده اند. مزیت این کابل این است که فقط یک بار باید سیم کشی شود.

تامین برق دوربین های مداربسته

هنگام نصب دوربین مداربسته باید به منبع تغذیه آن نیز توجه کرد. برای این کار می توانید از منبع تغذیه مرکزی یا ترانسفورماتور جریان کم استفاده کنید. این منبع تغذیه با کابل ترکیبی نیز قابل انجام است. هنگام انتخاب توان خروجی منبع تغذیه، آمپر دوربین مداربسته یا کل سیستم را به دقت در نظر بگیرید.

هر کابل را به ورودی دستگاه DVR وصل کنید

هر دستگاه DVR دارای پورت های زیادی است. این دستگاه می تواند چندین دوربین مداربسته را با توجه به تعداد پورت هایی که دارد کنترل و مدیریت کند. بنابراین می توانید چندین دوربین را تنها با یک دستگاه DVR مدیریت کنید.

این دستگاه تمامی دوربین های مداربسته متصل را ضبط می کند و در نهایت تصاویر این دوربین های مداربسته را به صورت تکی و یا ادغام شده در یک مکان نمایش می دهد.

کابل های دوربین را بپوشانید و پنهان کنید

برای نصب دوربین مداربسته و ایجاد یک سیستم نظارت تصویری به صورت حرفه ای، توصیه می شود کابل ها و سیم ها را از دیوارها عبور دهید یا از داکت استفاده کنید. شما همچنین می توانید این کابل ها را از طریق فرش یا پشت آن ها عبور دهید. برای عبور کابل ها از روی فرش، باید آنها را به زمین بچسبانید.

محافظ دوربین مدار بسته

اگر نیاز به ایمن سازی خود دوربین های مداربسته دارید، دوربین ها را طوری نصب کنید که هر دوربین در میدان دید دوربین های دیگر دیده شود.

راهنمای نصب دوربین مداربسته - lastech

سیم کشی دوربین

یکی از مهمترین قسمت های نصب دوربین مدار بسته سیم کشی آن است. همانطور که قبلا ذکر شد، شما باید یک برنامه سیم کشی داشته باشید.توجه داشته باشید که هدف استفاده از کمترین سیم ممکن است.

 هرچه سیم های کمتری برای رسیدن به نتیجه مطلوب استفاده شود، بهتر است. مراقب باشید که طول کابل از مقدار استاندارد تجاوز نکند، زیرا باعث تضعیف امواج سیگنال و تصویر و در نتیجه کاهش کیفیت می شود.

مانیتورینگ دوربین مداربسته

پس از اتصال دوربین مداربسته به منبع تغذیه و دستگاه ضبط دوربین مداربسته، تصویر باید روی صفحه ای مانند مانیتور مشاهده شود. می توانید یک مانیتور را از طریق کابل HDMI یا AVG به پورت مربوطه دستگاه متصل کرده و تصویر را مشاهده کنید.

راهنمای نصب دوربین مداربسته - lastech

قیمت دوربین مداربسته

برای خرید اینترنتی دوربین مداربسته در فروشگاه دوربین مداربسته رادیس می توانید با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید. جهت کسب اطلاع از قیمت روز دوربین مدار بسته می توانید به قسمت محصولات سایت مراجعه کنید.

 همچنین فروشگاه ما لیست کاملی از قیمت دوربین مداربسته مقرون به صرفه و ارزان را در اختیار خریداران عزیزی قرار می دهد که به قیمت دوربین مداربسته اهمیت می دهند.

در این مقاله با روش کلی نصب دوربین مداربسته آشنا شدید. توصیه می کنیم برای داشتن یک سیستم امنیتی حرفه ای از متخصص در این زمینه استفاده کنید.

 به این ترتیب، احتمالاً هزینه بیشتری برای نصب دوربین توسط یک متخصص پرداخت خواهید کرد، اما از هر گونه مشکلی در سیم کشی یا اتصالات دوربین در امان خواهید بود.

جهت بررسی تکمیلی به وبسایت رادیس مراجعه فرمایید.

نصب دوربین مداربسته

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا