رمز ارز

پل‌های بین زنجیره‌ای، کمین‌گاه هکرهای رمزارزی!

زمان مطالعه: دقیقه

بر اساس گزارش جدید شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین Chainalysis، حدود ۶۹ درصد از کل رمزارزهای سرقت‌شده در سال ۲۰۲۲ که بالغ بر ۲ میلیارد دلار ارزش دارد، به دلیل هک پل‌های بین زنجیره‎ای بوده است.
به گزارش این شرکت، در سال جاری ۱۳ هک مربوط به پل‌های توکنی گزارش شده که آخرین آنها، سرقت ۱۹۰ میلیون دلار رمزارز از پل Nomad بوده است.
طبق گزارش‌ها، سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ بیشترین میزان سرقت رمزارز از سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داد که عمدتاً به دلیل حمله به پل رونین (Ronin) در اواخر مارس و سرقت بیش از ۶۰۰ میلیون دلار اتریوم (ETH) و یواس‌دی کوین (USDC) از آن بود.
پل‌های بین زنجیره‌ای که به پل‌های بلاکچینی نیز معروف هستند، برای انتقال ارزهای دیجیتال از یک شبکه بلاکچین به شبکه دیگر طراحی شده‌اند. به گفته برخی از کارشناسان، طراحی موثر و کارآمد یک پل هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و برخی از توسعه‌دهندگان هم، هنوز درک نسبتا کمی از پروتکل‌های امنیتی دارند. همین موضوع، پروتکل‌های آنها را در برابر سوءاستفاده هکرها آسیب‌پذیر می‌کند.
با استناد به این موضوع، شرکت Chainalysis تاکید کرده که ارائه‌دهندگان خدمات ارزهای دیجیتال، از جمله پل‎ها، باید زودتر سرمایه‎گذاری در ارتقای امنیت و آموزش را آغاز کنند.

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا