رمز ارز

تشدید نظارت‌های FATF بر معاملات ارزهای دیجیتال!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، ناظر جهانی مبارزه با پولشویی، خواستار پذیرش بیشتر قانون انتقالات اطلاعات (Travel Rule) توسط ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی، برای مهار جریان وجوه غیرقانونی با استفاده از ارزهای دیجیتال، شده است.
در آخرین گزارش خود، FATF نقشه راهی را ارائه کرده که خواستار بهبود مقررات دارایی‌های مجازی در کشورهای عضو است. بر اساس این گزارش، نمایندگان شرکت‌کننده در نشست عمومی اخیر FATF در پاریس، فرانسه، با ارتقای قانون انتقال اطلاعات این گروه موافقت کرده‌اند.
گروه FATF قانون انتقال اطلاعات را در سال ۲۰۱۹ اصلاح و مؤسسات مالی را ملزم کرد تا اطلاعات مربوط به فرستندگان و گیرندگان انتقال الکترونیکی وجوه به ارزش بالاتر از هزار دلار (در یالات متحده، ۳ هزار دلار) را ثبت و گزارش کنند.
در جلسه عمومی اخیر، FATF عضویت فدراسیون روسیه را در حالی که جنگ این کشور علیه اوکراین وارد دومین سال خود شد، به حالت تعلیق درآورد. این گروه اعلام کرد که اقدامات روسیه، ثبات مالی جهانی را به خطر انداخته و روح همکاری بین اعضای FATF در حذف جریان‌های غیرقانونی وجوه را نقض کرده است. FATF همچنین اردن را به دلیل عدم ارزیابی ریسک دارایی‌های دیجیتال، در فهرست به اصطلاح خاکستری خود قرار داد.
به این ترتیب، شرکت‌های رمزارزی که از دستورالعمل‌های جدید FATF پیروی می‌کنند، باید راه‌های امنی را برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات طرف مقابل و در عین حال، تضمین حریم خصوصی ایجاد کنند. انتظار می‌رود که یک قانون انتقال اطلاعات جامع‌تر بتواند جریان درآمد باج افزارهای رمزارزی را کاهش دهد. به گزارش‌ شرکت امنیتی Chainalysis، این رقم از ۷۶۵٫۶ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ به ۴۵۶٫۸ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

منبع

بی‌این کریپتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا