شبكه اجتماعی

اینستاگرام، رکورددار جست و جوی کاربران برای حذف اپلیکیشن!

نتایج بررسی ترندهای جست و جو توسط وب سایت امنیت سایبری VPNOverview نشان می دهد بیشترین جست و جوی کاربران آمریکایی برای حذف اپلیکیشنهاها در شش ماه گذشته، مربوط به اپلیکیشنهای شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام و فیس بوک شرکت متا و اسنپ چت بوده است.

به گزارش lastech از ایسنا، طبق گزارش فوریه این وب سایت، در این مدت، کاربران آمریکایی بیش از ۹۰۰۰ جست و جو درباره نحوه حذف یا غیرفعال کردن اینستاگرام انجام داده اند که بیش از هر اپلیکیشن دیگری در فهرست ۳۰ اپلیکیشن محبوب از نظر تعداد دانلود بوده است.

وب سایت VPNOverview با استفاده از اطلاعات وب سایت keywordtool.io و شرکت تحلیل وب “سیمیلار وب”، به تحلیل حجم جست و جوی مربوط به حذف یا غیرفعال کردن اپلیکیشنهای محبوب پرداخته و دریافته است که بیشترین جست و جو مربوط به پنج اپلیکیشن اینستاگرام، فیس بوک، اسنپ چت، توییتر و تلگرام بوده است.

از یک سو، شاید دلیل تمایل بیشتر افراد به حذف اینستاگرام و فیس بوک این باشد که این اپلیکیشنها در گوشی افراد زیادی وجود دارند. به عنوان مثال، اینستاگرام دومین اپلیکیشن پردانلود سال ۲۰۲۲ بود که بیش از ۵۴۸ میلیون بار در سراسر جهان دانلود شد و پس از تیک تاک، با ۶۷۲ میلیون بار دانلود قرار گرفت. البته، این اپلیکیشنها به این زودی، در معرض خطر از بین رفتن نیستند.

پلتفرمهای اینستاگرام و فیس بوک در سال ۲۰۲۲ با کند شدن رشد کاربران و کاهش نرخ تعامل آنها روبرو شدند. بررسیهای انجام شده در سالهای اخیر، نشان می دهد که بی اعتمادی رو به رشدی نسبت به اپلیکیشنهای شبکه اجتماعی در خصوص اطلاعات نادرست، آزار و اذیت آنلاین، کلاهبرداری فیشینگ، نگرانیهای حریم خصوصی و جمع آوری اطلاعات وجود دارد.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، بعضی از کاربران نگران تاثیر شبکه اجتماعی روی سلامت روان کودکان و نوجوانان هستند. مطالعات داخلی متا که به بیرون درز پیدا کرده، تاثیرات منفی استفاده از اینستاگرام و فیس بوک بر کاربران خردسال را نشان داده است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا