موبایل

قابلیت جدیدی که فروش آیفون را افزایش می‌دهد

گزارش‌ها از تایوان نشان می‌دهد که اپل انتظار دارد ۳۵ درصد بهره‌وری انرژی را از چیپست A17 Bionic که طبق گزارش‌های TSMC بر اساس فرآیند فناوری ۳ نانومتری FinFet ساخته شده است، بهبود بخشد.

به گزارش lastech از همشهری آنلاین، برخی منابع داخلی در اپل فاش کرده‌اند که این یک ویژگی کلیدی خواهد بود که همراه با دوربین جدید و پورت شارژ USB-C، تقاضای جایگزین را در میان کاربران آیفون افزایش می‌دهد.

طبق گزارش دیجی‌تایمز، اپل کل اولین دوره تولید تراشه‌های ۳ نانومتری TSMC را خریداری کرده است و آن را به تنها شرکت گوشی‌های هوشمند با چنین نیمه‌رسانا در سال ۲۰۲۳ تبدیل کرده است.

کوالکام و مدیاتک به دلیل هزینه‌های بالای تولید، فعلاً راه‌حل‌های خود را توسعه نخواهند داد.

سامسونگ در حال حاضر بر روی فناوری پردازش ۳ نانومتری خود ریسک زیادی کرده و همانطور که این شرکت گفته است، بدون هزینه کردن نودهای قدیمی ۶۵ تا ۱۳۰ نانومتری به توسعه آن ادامه خواهد داد.انتظار می‌رود اپل از A17 بایونیک برای آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس استفاده کند.

این گوشی‌ها همچنین با طراحی تازه، دوربین پریسکوپ و دکمه‌های صدا و پاور جدید عرضه می‌شوند.آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس احتمالاً بایونیک A16 دارند؛ اگرچه پس از اینکه اتحادیه اروپا به طور مؤثر اپل را مجبور به کنار گذاشتن پورت لایتنینگ کرد، از USB-C استفاده خواهند کرد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا