رمز ارز

سقوط ۹۰ درصدی قیمت میمون‌های کسل! چه چیزی در انتظار بازار NFTها است؟

سقوط ۹۰ درصدی قیمت میمون‌های کسل! چه چیزی در انتظار بازار NFTها است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کلکسیون باشگاه قایق تفریحی میمون‌های کسل (BAYC) که زمانی مجموعه‌ای پیشرو در بازار داغ توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) مبتنی بر اتریوم بود، با سقوطی سهمگین روبرو شده است.

قیمت کف این مجموعه که نشان‌دهنده ارزان‌ترین NFT موجود در آن است، برای لحظه‌ای به زیر ۱۱ اتر سقوط کرد و در نهایت روی ۱۰.۸۹ اتر قرار گرفت. این افت ۱۲ درصدی تنها در یک روز رخ داده است.

علاوه بر این، قیمت کف فعلی مجموعه BAYC بیانگر کاهش ۹۰ درصدی نسبت به اوج تاریخی آن بوده و پایین‌ترین ارزش آن از آگوست ۲۰۲۱ به ثبت رسیده است. با وجود این افت سنگین، در زمان نگارش این خبر، این رقم اندکی بهبود یافته و به ۱۱.۱۲ اتر رسیده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

چنین نوسانات قیمتی، ماهیت پرریسک بازار NFTها را، به ویژه در میان کلکسیون‌های مبتنی بر اتریوم، برجسته می‌کند. در نگاهی کلان‌تر، کاهش ارزش BAYC نشان‌دهنده رکود کلی در بخش NFTهای اتریوم است. داده‌های پلتفرم CryptoSlam نشان می‌دهند که فروش مجموعه BAYC در ۳۰ روز گذشته با افت ۲۸ درصدی روبرو بوده است.

این رکود با ظهور و سلطه فزاینده NFTهای مبتنی بر بیت‌کوین، یعنی اوردینالز (Ordinals)، همزمان شده است. حجم فروش این کلکسیون‌ها در ۳۰ روز گذشته به بیش از ۴۵۷ میلیون دلار رسیده که رقمی به مراتب بالاتر از فروش کلی NFTهای اتریوم (۲۹۹ میلیون دلار) در همین مدت است.bayc-nft-floor-price-drops

با وجود کاهش ظاهری علاقه به NFTهای اتریوم، همچنان سرمایه‌گذاران بزرگی هستند که مبالغ هنگفتی را به خرید برخی کلکسیون‌های خاص اختصاص می‌دهند.

ماه گذشته، دو کریپتوپانک (CryptoPunk) بسیار کمیاب از نژاد فرازمینی، هرکدام به مبلغی بیش از ۱۶ میلیون دلار خریداری شدند. این اولین خرید از این نوع در دو سال گذشته بود و جان دوباره‌ای به بازار راکد NFTهای اتریوم بخشید.

منبع

بی‌این‌کریپتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا