عمومی

توییتر احتمالاً با شکایت از ایلان ماسک، او را مجبور به انعقاد قرارداد می‌کند

پس از آنکه توییتر مدعی شد کمتر از پنج درصد کل کاربران فعال روزانه را حساب‌های اسپم و جعلی تشکیل می‌دهند، ایلان ماسک که شاید مالک آینده‌ی توییتر باشد اعلام کرد تا زمان بررسی بیشتر و دسترسی به مدارک واقعی برای اثبات تعداد حساب‌های اسپم روند تصاحب را تعلیق می‌کند.

ایلان ماسک می‌گوید احتمالاً تعداد حساب‌های اسپم بسیار بیشتر از ۲۰ درصد کل حساب‌ها باشد و اگر مدیرعامل توییتر مدارکی برای اثبات ادعایش ارائه ندهد خبری از منعقد شدن قرارداد نخواهد بود. قراردادی که ایلان ماسک و اعضای هیئت‌مدیره‌ی توییتر بر سر آن به توافق رسیده‌اند بندی دارد که به موجب آن، عقب‌نشینی از قرارداد با پرداخت غرامت یک میلیارد دلاری همراه می‌شود.

با وجود حواشی اخیر، توییتر همچنان به بسته شدن قرارداد با ایلان ماسک مشتاق است. به‌نظر می‌رسد این شبکه‌ی اجتماعی آماده است تا ایلان ماسک را «مجبور» به منعقد کردن قرارداد کند. براساس گزارش Gizmodo به‌نقل از CNN Business اعضای هیئت‌مدیره‌ی توییتر بیانیه‌ای عمومی صادر کرده‌اند تا روی شرایط قرارداد تأکید کنند.

در بیانیه‌ی توییتر آمده است: «اعضای هیئت‌مدیره و آقای ماسک به توافق رسیدند تا قراردادی به ارزش ۵۴٫۲۰ دلار به ازای هر سهم امضاء کنند. ما معتقدیم این توافق‌نامه به نفع همه‌ی سهام‌داران است. ما قصد داریم معامله را ببندیم و قرارداد را تنفیذ کنیم.»

به گفته‌ی کارشناسان CNN Business استفاده از عبارت «تنفیذ قرارداد» در بیانیه‌ی جدید احتمالاً به این معنی است که توییتر قصد دارد از ایلان ماسک شکایت و او را به پیشبرد روند تصاحب مجبور کند. در صورتی که ایلان ماسک تصمیم‌ به عقب‌نشینی از قرارداد بگیرد ملزم‌ به پرداخت غرامت یک میلیارد دلاری خواهد بود. مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس اکنون ۲۱۹ میلیارد دلار سرمایه دراختیار دارد.

درحال‌حاضر توییتر ترجیح داده است به درخواست رسانه‌ها برای شفاف‌سازی در این زمینه پاسخ ندهد.

روز گذشته در پی انتشار توییت ایلان ماسک مبنی‌بر عدم پیشبرد روند تصاحب تا زمان ارائه‌ی مدرک، توییتر پرونده‌ی جدیدی در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ثبت کرد تا بگوید سهام‌دارانش از فروش این شرکت به ایلان ماسک تحت شرایط توافق‌شده رضایت دارند. توییتر همچنین گفت که مصمم است قرارداد را در سریع‌ترین زمان ممکن منعقد کند.

بیانیه‌ی اخیر توییتر جنجال بین این شبکه‌ی اجتماعی و ایلان ماسک را بیشتر از قبل می‌کند. ماسک که قبلاً بارها به‌صورت عمومی از علاقه و برنامه‌های خود برای توییتر سخن گفته بود، اکنون جواب مدیرعامل این شرکت را با بی‌احترامی می‌دهد.

مقاله‌های مرتبط:

  • ایلان ماسک از SEC درخواست کرد تعداد کاربران واقعی توییتر را بررسی کند
  • ایلان ماسک موضع خود را اعلام کرد: تا زمان اثبات تعداد بات‌ها معامله با توییتر انجام نمی‌شود

وضعیت فعلی به‌گونه‌ای است که نمی‌توانیم واقعاً مطمئن باشیم ایلان ماسک همچنان به تصاحب توییتر علاقه‌مند باشد. ماسک اخیراً گفته تصاحب توییتر با قیمت کمتر از آنچه در ابتدا اعلام شده بود دور از انتظار نیست. شماری از تحلیلگران می‌گویند ایلان ماسک ازطریق بزرگ‌نمایی ماجرای حساب‌های اسپم در تلاش است هزینه‌ی قرارداد را پایین بیاورد یا اینکه بهانه‌ای برای عقب‌نشینی از تصاحب توییتر جور کند.

از زمانی که ایلان ماسک نگرانی خود را در رابطه‌ با تعداد حساب‌های اسپم توییتر ابراز کرده شاهد افت شدید ارزش سهام این شبکه‌ی اجتماعی بوده‌ایم. ایلان ماسک یکشنبه‌ی این هفته در صفحه‌ی توییتر خود که ۹۳ میلیون فالور دارد گفت این شبکه‌ی اجتماعی با الگوریتم‌هایش محتواها را به شکل هدفمند برای کاربران نمایش می‌دهد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا