عمومی

مایکروسافت کیت توسعه ویندوز ۱۱ آرم به نام Project Volterra را رونمایی کرد

مایکروسافت در رویداد بیلد ۲۰۲۲ سخت‌افزاری جدید رونمایی کرد. این دستگاه طبق انتظار به‌طور اختصاصی برای توسعه‌دهندگان طراحی شده است و به آنان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از ویژگی‌های هوش مصنوعی، اپلیکیشن‌های خود را برای ویندوز ۱۱ آرم توسعه دهند.

کیت توسعه‌ی جدید مایکروسافت Project Volterra نام دارد و از مدلی نامشخص از تراشه‌ی اسنپدراگون بهره می‌برد. شکل ظاهری دستگاه تشابه زیادی با مک‌ مینی اپل و قسمت پایه‌ی سرفیس استودیو دارد. کیت جدید مایکروسافت درحقیقت اولین کامپیوتر دسکتاپ مایکروسافت نیز به‌شمار می‌رود؛ هرچند قرار نیست به‌صورت عمومی فروخته شود و تنها دراختیار توسعه‌دهندگان خواهد بود.

  • مایکروسافت نسخه آرم ویژوال استودیو 2022 و VS Code را برای ویندوز توسعه می‌دهد

درحال‌حاضر، اطلاعاتی از سخت‌افزار این دستگاه یا قیمت و حتی زمان عرضه‌ی آن دردسترس نیست و مایکروسافت در آینده اطلاعات بیشتری از آن منتشر خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد که ردموندی‌ها در تلاش‌اند تا با همکاری کوالکام تراشه‌ای قدرتمند را در این محصول جای دهند. درواقع، این محصول اولین کیت توسعه‌ی ویندوز آرم به‌شمار می‌رود که از تراشه‌ی اسنپدراگون بهره می‌برد.

کیت توسعه ویندوز ۱۱ آرم مایکروسافت با نام Project Volterra

ابزارهای بومی ARM در راه ویندوز

علاوه‌براین، کوالکام نیز کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری (SDK) جدید خود با نام پردازش عصبی کوالکام (Qualcomm Neural Processing) را برای ویندوز رونمایی کرد. این SDK به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا سناریو‌های مختلف هوش‌ مصنوعی را روی اپلیکیشن خود بررسی کنند. به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت نیز همانند دیگر شرکت‌های فناوری در حال فراهم‌کردن شرایط برای ورود هوش مصنوعی به پلتفرم ویندوز است.

برای ویندوز آرم ردموندی‌ها کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری جدید خود را رونمایی کردند که به‌صورت بومی برای آرم توسعه داده شده است. کیت توسعه‌ی جدید شامل ابزارهای مختلفی خواهد بود که به‌زودی به‌صورت پیش‌نمایش دردسترس توسعه‌دهندگان قرار خواهند گرفت. ابزارهای یاد‌شده بدین‌شرح است:

  • ویژوال استودیو ۲۰۲۲
  • ویژوسال استودیو کد
  • ویژوال سی پلاس پلاس
  • دات‌نت ۶ و جاوا
  • فریم‌ورک کلاسیک دات‌نت
  • ویندوز ترمینال
  • زیرسیستم ویندوز برای لینوکس (Windows Subsystem for Linux یا به اختصار WSL)
  • زیرسیستم ویندوز برای اندروید (Windows Subsystem for Android یا به اختصار WSA)
مقاله‌های مرتبط:

  • مایکروسافت بازنگری در طراحی OneNote را به‌طور آزمایشی آغاز کرد
  • ویجت‌های شخص ثالث به‌زودی به ویندوز ۱۱ می‌آیند

با تغییرات جدید، مایکروسافت بر تعهد خود برای ارائه‌ی اکوسیستمی باز برای سخت‌افزارهای ویندوز پافشاری می‌کند و به‌نظر می‌رسد که این شرکت در تلاش است تا پلتفرم خود را با تکنولوژی‌ها و پلتفرم‌های سخت‌افزاری جدید همگام کند.

معرفی کیت توسعه‌ی ویندوز ۱۱ آرم ممارست مایکروسافت برای ساخت اکوسیستمی جدید از دستگاه‌های ARM را نشان می‌دهد تا درنهایت سخت‌افزار و به‌طورکلی محصولات خروجی این اکوسیستم به گزینه‌ای ثانویه برای مشتریان تبدیل و دامنه محصولات ردموندی‌ها گسترده‌تر شود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا