رمز ارز

ون‌اک: راه‌حل‌های لایه دوم از شبکه اصلی اتریوم پیشی خواهند گرفت!

ون‌اک: راه‌حل‌های لایه دوم از شبکه اصلی اتریوم پیشی خواهند گرفت!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت سرمایه‌گذاری ون‌اک (VanEck) مستقر در نیویورک، در گزارشی به بررسی راه‌حل‌های لایه ۲ اتریوم پرداخته است.

این راه‌حل‌ها مانند رول‌آپ‌های دانش صفر (zero-knowledge rollups) و رول‌آپ‌های آپتیمیستیک (optimistic rollups) با پردازش تراکنش‌ها خارج از بلاکچین اصلی اتریوم، مشکل مقیاس‌پذیری این شبکه را حل می‌کنند.

بر اساس پیش‌بینی ون‌اک، ارزش‌ بازار این پروژه‌ها تا سال ۲۰۳۰ می‌تواند به ۱ تریلیون دلار برسد. ون‌اک معتقد است که این راه‌حل‌ها حتی ممکن است درآمد بیشتری نسبت به بلاکچین اصلی اتریوم داشته باشند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

با وجود این چشم‌انداز مثبت، ون‌اک نسبت به اکثر توکن‌های لایه ۲ محتاطانه عمل می‌کند؛ چرا که این توکن‌ها ارز اصلی اکوسیستم کریپتو محسوب نمی‌شوند.

این شرکت، آربیتروم، اپتیمیسم و بلاست را به عنوان پیشتازان راه‌حل‌های لایه ۲ معرفی می‌کند و موفقیت آن‌ها را به اکوسیستم‌های پویا و ایردراپ‌های استراتژیک نسبت می‌دهد.

از دیدگاه ون‌اک، معیارهای مختلفی مانند کارمزد تراکنش‌ها، تجربه‌ کاربری، اعتمادپذیری، اندازه‌ اکوسیستم و تجربه‌ توسعه‌دهندگان، در موفقیت راه‌حل‌های لایه ۲ نقش دارند.

در همین راستا، داده‌های پلتفرم دیفای‌لاما (DefiLlama) نشان می‌دهند که در میان راه‌حل‌های لایه ۲، در حال حاضر آربیتروم با ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) ۳.۱۸ میلیارد دلاری در رتبه پنجم و بلاست و اپتیمیسم در جایگاه ششم و یازدهم قرار دارند.

در این بین، محیط نظارتی همچنان بر بخش کریپتو تاثیرگذار است. با وجود درخواست‌های ارائه‌ صندوق قابل‌معامله‌ در بورس (ETF) اسپات اتریوم، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) همچنان احتیاط به خرج می‌دهد و تصمیم‌گیری در این مورد را به تعویق انداخته است. این تاخیر، بیانگر ابهامات گسترده‌تر در مورد ETFهای مبتنی بر اتریوم است.

در همین حال، ویتالیک بوترین، هم‌‌بنیانگذار اتریوم، اخیرا به مفهوم راه‌حل‌های لایه ۳ اشاره کرده و بر اهمیت تفکیک اهداف لایه‌های مختلف تاکید کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا