تکنولوژی

مرسدس بنز یک میلیون خودرو قدیمی را به دلیل مشکل سیستم ترمز فراخوان کرد

مرسدس بنز غول خودروسازی آلمانی، برای نزدیک به یک میلیون خودروی قدیمی خود از سراسر جهان فراخوان صادر کرد تا مشتریان آن‌ها را به مراکز معتبر تحویل دهند. ظاهرا دلیل این اقدام وجود نوعی مشکل احتمالی در سیستم ترمز خودروها بوده است.

سازمان حمل و نقل فدرال آلمان (KBA) اعلام کرد که این فراخوان شامل خودروهای شاسی بلند سری ML و GL و مینی‌ون کلاس-آر مرسدس-بنز می‌شود که بین سال‌های 2004 تا 2015 تولید شده‌اند. در مجموع، حدود 993 هزار خودرو در سراسر جهان فراخوان شده‌اند که حدود 70 هزار دستگاه از آن‌ها توسط مشتریان مستقر در آلمان خریداری شده است.

مرسدس بنز

مشکل خودروهای مرسدس بنز

KBA در بیانیه خود درباره مشکل این خودروها گفت:

«خوردگی تقویت کننده ترمز در بدترین حالت، می‌تواند منجر به قطع اتصال بین پدال ترمز و سیستم ترمز شود. در نتیجه، عملکرد سیستم ترمز می‌تواند متوقف شود.»

مرسدس بنز در بیانیه‌ای که با خبرگزاری AFP به اشتراک گذاشته، فراخوان خودروها را تایید کرد و گفت که این اقدام بر اساس تحلیل و بررسی آن‌ها برای خودروهای خاص صورت گرفته است. در بیانیه غول خودروسازی آمده است:

«در موارد نادری که خوردگی بسیار شدید است، ترمز قوی یا شدید می‌تواند باعث آسیب مکانیکی به تقویت کننده ترمز شود که در نتیجه اتصال بین پدال ترمز و سیستم ترمز از بین می‌رود. در چنین موارد بسیار نادری، کاهش سرعت خودرو از طریق ترمز امکان پذیر نخواهد بود، بنابراین خطر تصادف افزایش پیدا می‌کند.»

این شرکت در ادامه گفت که با توجه به این مشکلات تصمیم به فراخوان خودروها گرفته و با صاحبان آن‌ها تماس خواهد گرفت. همچنین به دنبال این فراخوان، خودروهای احتمالا آسیب دیده بررسی می‌شوند و در صورت وجود مشکل، قطعات مورد نیاز آن‌ها تعمیر خواهد شد. تا زمان انجام این بررسی، مرسدس بنز از مشتریان خود درخواست کرده تا با خودروهای خود رانندگی نکنند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا