بازی

سریال The Last of Us به ما یادآوری می کند که حتی در آخرالزمان، زامبی ها انسان ها هیولاهای واقعی هستند

سریال The Last of Us به ما یادآوری می کند که حتی در آخرالزمان، زامبی ها انسان ها هیولاهای واقعی هستند

همانطور که «مردگان متحرک» (The Walking Dead) و اسپین آف‌هایش بارها و بارها نشان دادند، انسان‌ها – که در جامعه‌ای بی‌قانون به حال خود رها شده‌اند – به هیولاهایی واقعی در آخرالزمان تبدیل می‌شوند، نکته‌ای که در آخرین قسمت از سریال The Last of Us به آن پرداخته می‌شود. قسمتی که در این میان نشان می‌دهد الی نوجوان چقدر می‌تواند سخت، پولادین و مدبر باشد.

در حالی که جوئل (پدرو پاسکال) هنوز بیمار است، الی (بلا رمزی) با دیوید (اسکات شپرد)، رهبر یک گروه گرسنه که او به عنوان راهنمای معنوی آن و همچنین در سطح ابتدایی‌تر، ریاست آن را بر عهده دارد، برخورد می‌کند.

دیوید زمانی که الی را برای اولین بار ملاقات کرد، گفت: «می‌دانم اعتماد به غریبه‌ها سخت است.»

با این حال، علیرغم صدای دلنشین و خلق وخوی کاملا منطقی او، دیوید رفته رفته روی هیولایی خود را نمایان کرد. او برای تغذیه هم گروهیان در حال مبارزه خود به آدمخواری متوسل شد و در نهایت سعی کرد به الی نوجوان تجاوز کند.

در یکی از وحشتناک‌ترین تصاویری که سریال The Last of‌ Us تولید کرده است، ابتدا الی و سپس جوئل شاهد بقایای چیزی بودند که دیوید برای غذا به آن تکیه می‌کرد. جوئل همچنین یک قفسه وحشتناک را کشف کرد که در آن اجساد ذخیره می‌شدند.

به نوبه خود، الی، پس از معامله یک آهو با آنتی بیوتیک برای کمک به جوئل (که به اندازه کافی بهبود یافت و چندین نفر از مردان دیوید را شکنجه کرد و کشت تا الی را پیدا کند)، توانست گلیمش را از آب بیرون بکشد. او همچنین از مصونیت خود در برابر ویروس به‌ عنوان وسیله‌ای برای خریدن وقت بیشتر، زمانی که دیوید قصد کشتن او را داشت، استفاده کرد. درست قبل از اینکه با طغیانی خشونت‌ آمیز خود را نجات دهد.

سریال The Last of Us به ما یادآوری می کند که حتی در آخرالزمان، زامبی ها انسان ها هیولاهای واقعی هستند - lastech
اسکات شپرد و بلا رمزی در هشتمین قسمت سریال The Last of Us

تقریباً به طور اتفاقی، قسمت‌های فرد سریال عموماً به یاد ماندنی‌تر از قسمت‌های زوج بوده‌اند، الگویی که در اینجا هم ادامه داشت. این چند بخش اخیر به دلیل تکامل تدریجی رابطه جوئل-الی قابل توجه بوده‌اند، زمانی که جوئل سرانجام الی را در آخرین لحظات پیدا کرد و به جوانی که از نظر عاطفی خسته شده بود، با لطافتی که کاملاً آشکار بود گفت: «اشکالی ندارد، دختر عزیزم». لطافتی که درست در نقطه مقابل تمام وحشیگری‌هایی قرار می‌گیرد که تا آن لحظه مشاهده کردیم.

این سریال که در حال حاضر یک موفقیت بزرگ برای شبکه HBO (که مانند سی‌ان‌ان، واحدی از برادران وارنر دیسکاوری است) هم از نظر بیننده و هم هیاهوی رسانه‌ای بوده است، یک قسمت دیگر دارد تا به طور اساسی کیفیت بالای خود را به همگان ثابت کند. مخصوصاً حالا که به بهار و جوایز امی نزدیک می‌شویم.

گذشته از فهرستی غنی از ستارگان مهمان، پاسکال و رمزی ممکن است با توجه به موانع تاریخی پیش روی این ژانر در فصل جوایز، خیلی موفق عمل نکنند. با این حال هر دو آن‌ها در هر قسمت با قدرت ظاهر شدند و دل تماشاچیان و منتقدین را به دست آوردند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا