رمز ارز

بازی Gods Unchained چیست؟ معرفی کامل

زمان مطالعه: 8 دقیقه

این روزها، فناوری بلاکچین به پایه و اساسی برای توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی تبدیل شده که به دنبال سرمایه‌گذاری در محبوبیت مدل «بازی برای کسب درآمد- P2E» هستند. در همین راستا، بسیاری از بازی‌سازان مستقر در بریتانیا و ایالات متحده نیز معتقدند که در چند سال آینده، استفاده از فناوری بلاکچین در بازی‌های ویدیویی بسیار رایج خواهد شد. در سال‌های اخیر، بازی‌های بلاکچینی متعددی به بازار عرضه شده‌اند که یکی از هیجان‌انگیزترین آنها، بازی Gods Unchained است. بازی گادز آنچیند یک بازی کارتی رقابتی است که روی بلاکچین ساخته شده و در آن، بازیکنان مالکیت واقعی کارت‌های خود را بر عهده دارند. در مقاله امروز، ما قصد داریم به معرفی بازی Gods Unchained نحوه عملکرد آن و همچنین، توکن بومی این بازی یعنی GODS، بپردازیم. اگر شما هم از جمله کسانی هستید که می‌خواهید در کنار لذت بردن از یک بازی، در قالب ارز دیجیتال هم به کسب درآمد بپردازید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

بازی Gods Unchained چیست؟

بازی Gods Unchained یک بازی آنلاین خریدوفروش کارت بر اساس مدل «بازی برای کسب درآمد» و بسیار شبیه به بازی کارتی معروف Magic: The Gathering Arena است. کارت‌های معاملاتی بازی گادز آنچیند در واقع توکن‌های غیرقابل تعویضی (NFT) هستند که در شبکه بلاکچین اتریوم ضرب می‌شوند.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

بازی Gods Unchained خود را به عنوان یک بازی کارتی توصیف می‌کند که «برای بازی کردن پول می‌دهد». پیش‌تر و در بازی‌‌های قدیمی، بازیکنان آیتم‌های درون یک بازی را خریداری می‌کردند، ولی هرگز نمی‌توانستند آنها را دوباره بفروشند. بنابراین، می‌توان گفت که بازی گادز آنچیند با مدل جدید خود، مدل رایج در بازی‌های کارتی را متحول کرده است.

بازی Gods Unchained چیست؟

در بازی Gods Unchained، بازیکنان می‌توانند توکن بومی GODS را که به عنوان یک روش پرداخت در اکوسیستم بازی عمل می‌کند، به دست آورند. کارت‌های کمیاب بازی نیز ارزش واقعی منحصربه‌فردی دارند که می‌توان آنها را در ازای توکن GODS فروخت و این توکن‌ها را هم به نوبه خود می‌توان به ارز فیات تبدیل کرد. این مدل کسب درآمد به بازیکنان انگیزه بیشتری برای بازی کردن می‌دهد؛ چون آنها می‌توانند مالکیت کامل دارایی‌های ارزشمندی را که در طول زمان جمع‌آوری می‌کنند، بر عهده داشته باشند.

بازی گادز آنچیند اولین بار در سال ۲۰۱۸، زمانی که اولین فروش کارت اسطوره‌ای خود را انجام داد، معرفی شد. از آن زمان، این بازی میلیون‌ها کارت را فروخته، ۱۵ میلیون دلار سرمایه در سری A جمع‌آوری کرده و اولین فصل بازی خود را راه‌اندازی کرده است. بنابراین، بازی Gods Unchained هم در کنار سایر بازی‌های مبتنی بر رمزارزها و توکن‌های NFT، محبوبیت زیادی را در بین کسانی که می‌خواهند در حین سرگرمی درآمد هم داشته باشند، به دست آورده است.

توسعه‌دهندگان بازی گادز آنچیند چه کسانی هستند؟

بازی Gods Unchained توسط برادران جیمز و رابی فرگوسن راه‌اندازی شد. پس از مشارکت در شبکه اتریوم در سال ۲۰۱۵، این برادران به ساخت اولین بازی چند نفره مبتنی بر بلاکچین، اولین بازی بلاکچینی معامله کارت و اولین رول‌آپ ZK (دانش صفر) برای NFTها در اتریوم، یعنی ایموتبل ایکس (Immutable X)، ادامه دادند. لازم به ذکر است که ایموتبل ایکس به بازی گادز آنچیند قدرت می‌دهد و سرمایه‌گذارانی مانند گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) و کوین بیس (Coinbase) دارد.

ایموتبل ایکس یک صرافی غیرمتمرکز است که شبکه اتریوم را برای انجام معاملات مقیاس‌پذیر کرده و امکان انجام تراکنش‌های تقریباً آنی با کارمزد گس بسیار کم یا صفر را برای معامله‌گران فراهم می‌کند. لازم به ذکر است که خود صرافی ایموتبل ایکس نیز غیرحضانتی (noncustodial) است؛ به این معنی که کاربران همچنان کنترل کاملی بر دارایی‌های خود خواهند داشت.

بازی Gods Unchained چیست؟

تیم سازنده بازی گادز آنچیند متشکل از کارمندان سابق ریوت گیمز (Riot Games) و گوگل است. جیمز قبلاً یک تیم توسعه نرم افزار در یک شرکت تجارت الکترونیک میلیارد دلاری را رهبری می‌کرد. او دارای مدرک لیسانس حقوق و همچنین، لیسانس بازرگانی (مالی) از دانشگاه سیدنی است. از طریق برنامه درسی آنلاین دانشگاه MIT، او کدنویسی را یاد گرفت و در سال ۲۰۱۴ به سیلیکون ولی (Silicon Valley) نقل مکان کرد. او به همراه برادرش رابی، قبلاً چندین کسب‌وکار، از جمله یک پلتفرم تجارت الکترونیکی که از یادگیری ماشین استفاده می‌کرد و یک صندوق معاملات آربیتراژ و و وام‌دهی ارزهای دیجیتال را ایجاد کرده بودند.

رابی هم قبلاً یک پلتفرم خودکار مالیات بر عایدی سرمایه را در شرکت KPMG ساخته بود که مجوز بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال استرالیا را داشت. او در سال ۲۰۱۵ به اتریوم علاقه‌مند شد و با انصراف از مدرک علوم کامپیوتر/حقوق در دانشگاه سیدنی، ایموتبل ایکس را راه‌اندازی کرد.

کریس کلی (Chris Clay) باتجربه نیز که پیش‌تر در تیم بازی Magic: The Gathering Arena بود، سمت مدیریت بازی Gods Unchained را بر عهده گرفت. عشق او به بازی و خلق کردن باعث شد که در سال ۲۰۰۰ به شرکت Turbine Inc بپیوندد؛ جایی که او ۱۵ سال روی بازی‌های آنلاین چندنفره گسترده (MMO) مانند سری یک و دو Asheron’s Call، Lord of the Rings Online و Infinite Crisis کار کرد. قبل از پیوستن به تیم ایموتبل به عنوان کارگردان بازی گادز آنچیند، کریس سه سال قبل را در شرکت سرگرمی Wizards of the Coast گذرانده و روی Magic the Gathering: Arena کار کرده بود؛ ابتدا به عنوان طراح اصلی و سپس به عنوان کارگردان بازی. کریس مشتاق ایجاد اقتصادهای کاملاً جدید است که از طریق توکن‌های NFT، گیمرها و جوامع را توانمند می‌کنند.

بازی Gods Unchained چگونه کار می‌کند؟

بازی Gods Unchained بسیار شبیه به سایر بازی‌های استراتژی آنلاین است و با نسخه ارزی خاص خود مانند «طلا» یا «اعتبار» عمل می‌کند. در این بازی، بازیکنان می‌توانند کارت‌های خود را از طریق بازار بازی بخرند و بفروشند تا دسته‌ای از کارت‌ها را برای خود بسازند و در ادامه، بازی‌های بیشتری را برنده شوند. با برنده شدن در بازی‌ها، آنها می‌توانند کارت‌های بیشتری را به دست ‌آورند.

بازی Gods Unchained چیست؟

محبوبیت بازی گادز آنچیند به سرعت در حال افزایش است و افزایش تعداد بازیکنان و فروش بیشتر در هر ماه نیز این موضوع را تأیید می‌کند. تیم توسعه‌دهنده بازی Gods Unchained همچنین به دنبال انتشار نسخه موبایلی این بازی است که امکان دسترسی به بازیکنان بیشتری در سراسر جهان را فراهم می‌کند.

چه چیزی بازی Gods Unchained را منحصربه‌فرد می‌کند؟

بازی Gods Unchained یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های رمزارزی و بلاکچینی در حوزه بازی‌های کسب درآمد محسوب می‌شود. این روزها، بازی‌های موبایلی مبتنی بر کریپتو زیادی در بازار وجود دارند، اما آوردن بلاکچین به یک بازی استراتژی آنلاین می‌تواند به معنای واقعی کلمه، یک رویداد تحول‌آفرین باشد.

در بازی‌های سنتی، بازیکنان آیتم‌های درون بازی را از فروشگاه خریداری می‌کنند، ولی واقعاً مالک آن نیستند. در مقابل، در بازی گادز آنچیند، آیتم‌های مختلف درون بازی به‌ عنوان یک توکن NFT در یک شبکه لایه دوم اتریوم ضرب می‌شوند. با داشتن یکی از این کارت‌ها، بازیکنان صاحب یک دارایی دیجیتال ارزشمند می‌شوند. این کارت‌ها را می‌توان در ازای ارز دیجیتال بومی بازی، یعنی توکن GODS فروخت که این توکن نیز به نوبه خود، قابلیت نقد شدن با ارز فیات را دارد.

بازی Gods Unchained چیست؟

طبق گزارش‌ها، گیمرها تنها در سال ۲۰۱۹، حدود ۸۷ میلیارد دلار برای خرید دارایی‌های درون بازی خرج کردند. اما دقیقاً چقدر درآمد در ازای خرید خود دریافت کردند؟ صفر دلار! بنابراین، بازی Gods Unchained می‌تواند مشکل بزرگی را که بیشتر گیمرها با آن مواجه هستند، حل کند.

ارز دیجیتال بومی بازی Gods Unchained

ارز دیجیتال بومی بازی گادز آنچیند، یعنی توکن GODS یک توکن ERC-20 است که بازیکنان می‌توانند از آن برای خرید و فروش در بازار، ایجاد NFT و کسب پاداش استفاده کنند. بازیکنان همچنین می‌توانند توکن‌های GODS خود را برای کسب جوایز استیک کنند. حداکثر عرضه ۵۰۰ میلیونی توکن GODS در سراسر بازی، کیف پول بازیکنان، توسعه‌دهندگان و در فروش عمومی توزیع شده است.

بازی Gods Unchained چیست؟

بازیکنان می‌توانند توکن‌های GODS و همچنین، کارت‌های NFT خود را در یک کیف پول وب ۳ مانند متامسک (MetaMask) ذخیره کنند. ارز دیجیتال GODS همچنین به عنوان یک توکن حاکمیتی در این پلتفرم عمل می‌کند. به این صورت که بازیکنان می‌توانند در مورد مسائلی که آینده بازی را تحت تأثیر قرار می‌دهند، رأی دهند و همین موضوع، آن را به یک پروژه واقعاً جامعه‌محور تبدیل می‌کند.

خلاصه مطلب

در این مقاله به معرفی بازی Gods Unchained یکی از بازی‌های محبوب برای کسب درآمد پرداختیم.

بازی Gods Unchained یک بازی بسیار محبوب است که از همان سال ۲۰۱۸، طرفداران زیادی دارد. این بازی با یک مدل جدید بازی برای کسب درآمد و با دادن مالکیت کامل دارایی‌های دیجیتال به خود بازیکنان، صنعت گیمینگ را دوباره تعریف می‌کند و به گیمرها این شانس را می‌دهد که در یک اقتصاد مجازی، به کسب درآمد بپردازند. در حالی که بازی‌هایی مانند League of Legends یا World of Warcraft میلیون‌ها بازیکن را جذب می‌کنند و بر مبالغ هنگفتی تسلط دارند، هدف بازی گادز آنچیند تغییر وضعیت موجود و اطمینان از قابل اجرا بودن مدل بازی برای کسب درآمد در بلندمدت است. توسعه‌دهندگان بازی Gods Unchained برنامه‌های سرگرم‌کننده بسیاری را به عنوان بخشی از به‌روزرسانی‌های آتی برنامه‌ریزی کرده‌اند. بنابراین، انتظار می‌رود که بازی Gods Unchained به لطف محبوبیت روزافزون و تورنمنت‌های پربیننده خود، توجه گیمرهای بیشتری را به خود جلب کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا