رمز ارز

مقایسه بازدهی بیت کوین، بازار سهام و طلا در سال ۲۰۲۳؛ کدام بهتر است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس داده‌های منتشرشده توسط پلتفرم MarketWatch، از ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی تاکنون، بیت کوین در مقایسه با بورس NASDAQ، شاخص‌های S&P 500 و Dow Jones و طلا، بهتر عمل کرده است.
مقایسه بازدهی بیت کوین، بازار سهام و طلا در سال ۲۰۲۳؛ کدام بهتر است؟تا تاریخ ۶ مارس ۲۰۲۳، بازدهی بیت کوین در سال جاری حدود ۳۲٫۲۳ درصد بوده که بسیار بیشتر از بازدهی شاخص‌های اصلی بازار سهام و طلا است. طبق گزارش‌ها، از ابتدای سال جاری تاکنون، بازدهی بورس NASDAQ برابر ۱۲٫۴۱ درصد، بازدهی شاخص S&P 500 برابر ۵۵٫۸۶ درصد و بازدهی شاخص Dow Jones برابر ۰٫۱۲ درصد، بوده است. در این میان، بازدهی طلا در همان بازه زمانی هم تنها ۱٫۱۷ درصد است که در مقایسه با بیت کوین، بسیار کمتر است.
البته لازم به ذکر است که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در چند روز اخیر در یک رکود نسبی بوده‌اند که علت آن را می‌توان به عوامل مختلفی نسبت داد، از جمله فشار فزاینده نظارتی، بحران به وجود آمده برای بانک دوستدار رمزارزها یعنی سیلورگیت (Silvergate) – که ممکن است دسترسی کسب‌وکارهای رمزارزی به خدمات بانکی در ایالات متحده را با مشکل مواجه کند – و همچنین، افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد تورم و نرخ بهره.
علاوه بر این‌ها، تجزیه و تحلیل تکنیکال هم نشان می‌دهد که پدیده «تقاطع مرگ» در نمودار بیت کوین در حال رخ دادن است که می‌تواند نشان‌دهنده چشم‌انداز نزولی در کوتاه‌مدت باشد.
در همین حال، طلا که اغلب به عنوان یک دارایی امن در نظر گرفته می‌شود، تا ۶ مارس حدود ۰٫۵۴ درصد رشد هفتگی داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا