رمز ارز

ماجرای کلاهبرداری‌ رمزارزی ۱۲۰ میلیون دلاری در شمال غرب کشور!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در روزهای گذشته، گزارشی منتشر شد مبنی بر این‌که، سرکرده‌های دو کلاهبرداری هرمی رمزارزی بزرگ در شمال غرب کشور به نام‌های تیمون (Tmon) و گوچپن (Qoojpn) در شهرستان خوی دستگیر شده‌اند.
طبق گزارش‌ها، این دو گروه که در آذربایجان‌ غربی، به خصوص در شهرستان خوی بسیار فراگیر شده بودند و ادعا می‌کردند که به یک شرکت معتبر در کره وابسته هستند، با وعده سود وسوسه‌انگیز ۱۰۰ درصدی در ۱۷ تا ۱۸ روز، توانستند مردم را فریب دهند. آنها وعده داده بودند که اگر هرکس به عنوان مثال ۵۰۰ دلار به شکل تتر در سایت آنها سرمایه‌گذاری کند، ۱۸ روز بعد می‌تواند هزار دلار برداشت کند.
این گروه‌ها به‌قدری در فریب مردم موفق بودند که افراد در هر سطحی از اوضاع مالی، در این پروژه سرمایه‌گذاری کردند، به خیال اینکه به ثروت‌های میلیاردی دست پیدا کنند.
به گزارش قربانیان این کلاهبرداری، گوچپن از بهمن سال گذشته و تیمون از فروردین ماه امسال در شهرستان خوی سر زبان‌ها افتادند. این دو گروه برای بیش از ۶ ماه در فضای مجازی فعالیت داشتند و در این مدت، دامنه نفوذ این پروژه‌ها در خوی به حدی گسترده شده بود که چندی پیش ذبیح‌اله کاظمی، فرماندار این شهرستان دستور داد با نصب بیلبورد‌هایی در سطح شهر درباره سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها هشدار داده شود.
به گفته قربانیان این ماجرا، اوایل همه‌چیز خوب بود و هرکسی که زیرشاخه خوب داشت، پولش واقعا بیشتر می‌شد، اما از وقتی که اعلام کردند جشنواره است و باید پول بیشتری واریز شود، به طور کامل این برنامه‌ها از کار افتاد. طبق گزارش‌ها، این پروژه‌های کلاهبرداری در زمان فعالیت خود، توانسته‌اند حدود ۱۲۰ میلیون دلار از شهروندان ساکن غرب کشور کلاهبرداری کنند.
حال، مردم خوی اوضاع ‌و احوال خوبی ندارند و بیشتر آنها، سرمایه‌شان را در این کلاهبرداری از دست داده‌اند. حتی گفته می‌شود که چند نفر از آنها، پس از این کلاهبرداری اقدام به خودکشی کرده‌اند.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع ایران هشدار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا