موبایل

توضیحات وزیر ارتباطات درباره ممنوعیت واردات آیفون و پلتفرم‌های داخلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: میزان استفاده مردم از پلتفرم‌های داخلی در حال افزایش است و بیش از ۳۵ میلیون نفر از مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش lastech از ایسنا، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۹۳ درصد از دستگاههای مشمول به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل شده‌اند و نزدیک به ۳۰۰۰ خدمت از این طریق به مردم ارائه می‌شود. هنوز معدود دستگاه‌هایی باقی‌ مانده‌اند که باید متصل شوند و درخواست داریم این اقدام را نهایی کنند.

وی افزود: دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت و علوم و هم بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بانک‌های دولتی – غیر از یک بانک – متصل نشده‌اند که امیدواریم تا پایان سال این موارد هم متصل شوند.

وزیر ارتباطات گفت: میزان استفاده مردم از پلتفرم‌های داخلی در حال افزایش است و بیش از ۳۵ میلیون نفر از مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند و به عنوان مثال ایتا به ۲۱ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده است و بله به ۱۴ تا ۱۵ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده و روبیکا هم حدود ۳۸ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

زارع‌پور یادآور شد: برای کسب‌وکار هم پلتفرم‌هایی طراحی کرده‌ایم و یکی از شاخص‌هایی که وضعیت کسب‌وکار اینترنتی را نشان می‌دهد – با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد این کسب‌وکارها کالامحور هستند – ترافیک شبکه پستی و درآمد شرکت پست است که نسبت به شهریور افزایش یافته هرچند در مهرماه کاهش داشتیم ولی در ماه‌های بعد جبران شد و در بهمن ماه آمار ترافیک و درآمد شرکت پست افزایش یافته است و حداقل کسب‌وکارهای کالامحور مشکلش حل شده است.
 

از ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ استقبال نمی‌کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین درباره موضوع ممنوعیت واردات آیفون ۱۴، با بیان اینکه از ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ استقبال نمی‌کنیم، گفت: سوالات در رابطه با ممنوعیت واردات آیفون ۱۴  باید از وزیر صمت پرسیده شود.

عیسی زارع پور اظهار کرد: موبایل وسیله زندگی مردم است، هرگونه محدودیت ممکن است مشکلاتی برای مردم ایجاد کند. پس حداقل باید اطلاع‌رسانی شود. در این حوزه عدم شفافیت دارد و از وزارت صمت می‌خواهیم این موضوع را روشن کنند.

زارع پور با بیان اینکه اخیرا تصویر نامه‌ای منتشر شده بود که واردات مسافری آیفون ۱۴ به بالا مشکل دارد، تصریح کرد: اما باید از پیش اطلاع‌رسانی شود. این سوالات باید از وزیر صمت پرسیده شود. من در حوزه ثبت سفارش گوشی و محصولات الکترونیک مسئولیت ندارم.

وی افزود: ما از ممنوعیت واردات موبایل استقبال نمی‌کنیم، چراکه گوشی تبدیل به جزء لاینفک زندگی مردم تبدیل شده است. باید به سمت تولید موبایل‌های تولید داخلی برویم. در حال حاضر سالانه سه تا چهار میلیارد دلار صرف واردات موبایل می‌شود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا