بازی

یکی از خالقین The Last of Us می‌گوید ساخت بازی‌های خطی آسان‌تر است

یکی از خالقین The Last of Us می‌گوید ساخت بازی‌های خطی آسان‌تر است

اگر بگوییم ساخت بازی‌های ویدئویی یکی از سخت‌ترین و طولانی‌ترین پروسه‌هاست، بی‌راه نگفته‌ایم. صرف نظر از اینکه در مورد چه نوع بازی‌ای صحبت می‌کنیم، صرف نظر از مقیاس بزرگی آن، اینکه تک‌نفره یا چندنفره باشد یا نباشد، کنار هم قرار دادن اجزاء بازی‌ها فرآیند پیچیده‌ای است که به زمان، سرمایه‌گذاری و بازنویسی زیادی نیاز دارد. اما آیا ساخت برخی از بازی‌ها آسان‌تر از بقیه است؟

یک از سازندگان صنعت بازی به نظر می‌رسد که به چنین چیزی اعتقاد دارد. بروس استرلی، یکی از خالقان The Last of Us و یکی از کارگردانان Uncharted 4: A Thief’s End، اخیرا در توییتر خود این نظر را با بیانی بسیار ساده به اشتراک گذاشته است. او نوشت:

ساخت بازی‌های خطی ساده‌تر است. بفرمایید. نظرم را گفتم.

یکی از خالقین The Last of Us می‌گوید ساخت بازی‌های خطی آسان‌تر است - lastech

مطلب پیشنهادی:چطور بازی‌های پلی استیشن را ارزان‌تر بخریم؟
چطور بازی‌های پلی استیشن را ارزان‌تر بخریم؟

همانطور که ممکن است تصور کنید، به نظر می‌رسد با این بیانیه جنجالی میان طرفداران خطی و اوپن ورلد به پا کرده باشد. بحث‌ها در زیر توییت او تا جایی بالا گرفت که استرلی بار دیگر گفت فکر نمی‌کرده موضوعی بحث‌برانگیز باشد یا اینکه بخواهد بگوید سبک طراحی یک بازی بهتر از دیگری است.

اگرچه بروس استرلی، به عنوان یکی از کهنه‌کاران باتجربه این صنعت که روی انواع بازی‌ها کار کرده، واضح است حداقل می‌داند در مورد چه چیزی صحبت می‌کند. همچنین منطقی است یک بازی خطی که معمولاً به اندازه بازی‌های غیرخطی دارای محتوا و مشکلات سیستم نیست، پیچیدگی کمتری داشته باشد.

استرلی به مدت ۱۸ سال در ناتی داگ کار کرد، جایی که به عنوان کارگردان The Last of Us و قسمت‌های دوم و چهارم آنچارتد به استودیو خدمت کرد و پنج سال پیش کناره‌گیری کرد.

با این حال تیر ماه امسال بازگشت خود به عرصه بازی‌سازی را با تشکیل استودیوی جدیدی تحت عنوان Wildflower Interactive اعلام کرد. تیم موجود در این استودیو پیش از این روی بازی‌هایی همچون Call of Duty، The Pathless، Abzu، Astroneer ،Kena: Bridge of Spirits و Uncharted کار کرده‌اند.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی The Last of Us Part 1 Remakeطلای جلاخورده
بررسی بازی The Last of Us Part 1 Remake


ویجی‌لاگ پلاس: رویداد جدید پلی استیشن و نمایش تازه رزیدنت اویل 4

کپکام به‌زودی یک رویداد با حضور ریمیک Resident Evil 4 برگزار می‌کند - lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا