رمز ارز

مقایسه صرافی کوینکس و کوکوین

زمان مطالعه: 6 دقیقه

با افزایش روزافزون محبوبیت ارزهای دیجیتال در بین کاربران، افراد زیادی به دنبال ورود به این بازار و کسب سود از این طریق هستند. یکی از نکات مهمی که هنگام معامله در بازار ارزهای دیجیتال باید در نظر گرفته شود، انتخاب یک صرافی معتبر و ایمن است. با توجه به اینکه ایران در بین کشورهای تحریم‌شده قرار دارد و بسیاری از صرافی‌های رمزارزی بزرگ مانند بایننس، احراز هویت مشتریان را اجباری کرده‌اند، گزینه‌های موجود برای کاربران ایرانی محدودتر است. در این میان، کوینکس (CoinEx) و کوکوین (KuCoin) از جمله صرافی‌هایی هستند که کاربران ایرانی زیادی دارند. به همین دلیل، ما در این مقاله تصمیم گرفتیم به مقایسه کوینکس و کوکوین بپردازیم. البته لازم به ذکر است که این صرافی‌ها از نظر نقدینگی یکسان نیستند و کوکوین حجم معاملات روزانه بسیار بالاتری نسبت به کوینکس دارد. با این حال، هر دو صرافی مملو از ویژگی‌های جذابی هستند که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم. اگر شما هم می‌خواهید بدانید که کدام یک از این صرافی‌ها برای شما گزینه بهتری است، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کوینکس چیست؟

کوینکس یک صرافی ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۱۷ در هنگ‌کنگ راه‌اندازی گردید و از آن زمان، به یکی از پلتفرم‌های برجسته و شناخته‌شده در دنیای کریپتو تبدیل شده است. از نظر نقدینگی، کوینکس در بین ۱۰۰ صرافی برتر دنیا قرار دارد و از تقریباً ۶۰۰ آلت کوین پشتیبانی می‌کند.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

مقایسه صرافی کوینکس و کوکوین

در طول سال‌های اخیر، کوینکس مجموعه‌ای قوی از ویژگی‌ها را توسعه داده که آن را به یک پلتفرم جامع برای معاملات ارزهای دیجیتال و سایر عملیات مرتبط با دارایی‌های دیجیتال تبدیل می‌کند. در کوینکس، شما می‌توانید ارزهای دیجیتال متعددی از جمله توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و توکن‌های گیم‌فای (GameFi- ترکیب بازی و امور مالی غیرمتمرکز) را معامله کنید. علاوه بر این، در این صرافی شما می‌توانید معاملات آتی انجام دهید. همچنین، کوینکس از ویژگی معاملات مارجین (margin trading) نیز پشتیبانی می‌کند.

در صرافی کوینکس، شما همچنین می‌توانید ایردراپ‌ها را دنبال و در آنها شرکت کنید. ویژگی دیگر ارائه‌شده در این صرافی، کسب سود مرکب از وام‌های رمزارزی است. همچنین، امکان کسب درآمد از طریق بازاریابی خودکار وجود دارد. از طریق کوینکس شما همچنین می‌توانید توکن‌ها را به صورت آنی سواپ کنید.

در صرافی کوینکس، شما می‌توانید با استفاده از سرویس‌های همکار مانند Guardian، MoonPay، Advcash، Banxa و Mercuryo به سرعت ارزهای دیجیتال را با استفاده از پول فیات خریداری نمایید. کوینکس از حدود ۶۰ ارز فیات پشتیبانی می‌کند.

کوکوین چیست؟

کوکوین یک صرافی ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۱۷ در هنگ‌کنگ تأسیس شد. دفتر مرکزی این صرافی اکنون در کشور سیشل قرار دارد. کوکوین یکی از موفق‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی است که از بیش از ۷۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

مقایسه صرافی کوینکس و کوکوین

در کنار معاملات معمول ارزهای دیجیتال، کوکوین ویژگی‌های جذاب بسیاری را نیز ارائه می‌دهد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به معاملات آتی، معاملات مارجین، درگاه فیات به کریپتو، وام‌دهی رمزارزی، استیکینگ، میز OTC (فرابورس) و معاملات NFT، اشاره کرد.

در میان روش‌های پرداخت، صرافی کوکوین کارت‌های بانکی، انتقال الکترونیکی وجوه، ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت (مانند Banxa، Simplex و BTC Direct) و مبادله ارز فیات با ارز دیجیتال از طریق یک پلتفرم همتابه‌همتا (P2P) را می‌پذیرد. کوکوین همچنین از ربات‌های معاملاتی پشتیبانی می‌کند. این ربات‌ها به کاربران کوکوین اجازه می‌دهند که بدون دخالت زیاد، درآمد کسب کنند و استفاده حداکثری از بازارها داشته باشند.

مقایسه کوینکس و کوکوین

در ادامه، از منظرهای گوناگون به مقایسه دو صرافی کوکوین و کوینکس می‌پردازیم. این مقایسه از نظر رمزارزهای پشتیبانی‌شده و حجم معاملات ۲۴ ساعته، از نظر کارمزدها، از نظر امنیت، از نظر ویژگی‌های بیشتر و از نظر دسترسی، انجام شده است.

مقایسه کوینکس و کوکوین از لحاظ رمزارزهای پشتیبانی‌شده و حجم معاملات ۲۴ ساعته

هر دو صرافی از بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند و لیست انتخابی غنی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. اگر بخواهیم از نقدینگی هم صحبت کنیم، باید بگوییم که کوکوین سه برابر بیشتر از کوینکس جریان دارایی دارد. این بدان معنا است که در صرافی کوکوین، شما شانس بیشتری دارید تا تراکنش‌هایتان سریع‌تر و با قیمتی که انتظار دارید، انجام شود.

مقایسه کوینکس و کوکوین از لحاظ کارمزدها

در مورد کارمزدها، صرافی کوکوین انتخاب بهتری است. هر دوی این صرافی‌ها، برای دارندگان مقادیر مشخصی از کوین‌‌ها تخفیف‌های کارمزد ارائه می‌دهند، اما سطح شروع کارمزدها یکی نیست. در کوکوین، کارمزدها با پرداخت ۰٫۱ درصد به ازای هر تراکنش شروع می‌شود. این در حالی است که کوینکس، برای هر معامله ۰٫۲ درصد کارمزد دریافت می‌کند. نباید فراموش کرد که سطح کارمزدها در کوکوین، یکی از بهترین‌ها در صنعت رمزارزها است.

مقایسه صرافی کوینکس و کوکوین

در بخش کارمزدهای برداشت، کوینکس کارمزد کمتری نسبت به کوکوین دریافت می‌کند. حداقل، در مورد بیت کوین (BTC)، صرافی کوکوین ۰٫۰۰۰۵ BTC کارمزد کسر می‌کند که یک کارمزد معمول برای برداشت BTC در یک صرافی متمرکز است. در مقابل، در صرافی کوینکس، کارمزدی برابر با ۰٫۰۰۰۱۹ BTC از شما دریافت می‌شود که بسیار کاربرپسندتر است.

مقایسه کوینکس و کوکوین از لحاظ امنیت

هر دو صرافی تلاش‌های زیادی برای محافظت از وجوه کاربران انجام می‌دهند و اقدامات امنیتی مختلفی مانند عبارت ضد فیشینگ (anti-phishing phrase)، احراز هویت دو عاملی (2fa) و … را به کار می‌گیرند. با این حال، در مورد کوکوین، این تلاش‌ها کافی نبود. در سال ۲۰۲۰، مقدار ۲۸۰ میلیون دلار BTC و اتریوم (ETH) از کیف پول‌های گرم این صرافی به سرقت رفت. هکر(ها) به نحوی کلیدهای خصوصی این کیف پول‌ها را به دست آورده بودند. این حادثه به طور جدی به اعتبار صرافی کوکوین آسیب زد.

مقایسه کوینکس و کوکوین از لحاظ ویژگی‌های بیشتر

اگر بخواهیم از ویژگی‌های دیگر کوینکس و کوکوین (علاوه بر معاملات اسپات) صحبت کنیم، واقعاً نمی‌توانیم یکی از صرافی‌ها را بر دیگری ترجیح دهیم. هر دوی آنها مجموعه‌ای غنی و متنوع از ویژگی‌ها و راه‌های کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهند. در واقع، هم کوکوین و هم کوینکس از صرافی‌های پیشرو در این صنعت هستند.

مقایسه کوینکس و کوکوین از لحاظ دسترسی

هر دو صرافی کوینکس و کوکوین در سطح جهانی در دسترس هستند. این خبر بسیار خوبی برای کاربران است؛ زیرا در بسیاری از کشورها، از جمله ایالات متحده آمریکا و کشورهای تحریم‌شده مانند ایران، نمی‌توان به بسیاری از صرافی‌های رمزارزی پیشرو دسترسی داشت. این واقعیت که شما می‌توانید هر کجا که اقامت دارید، از کوینکس و کوکوین استفاده کنید، این صرافی‌ها را به بازیگران قوی‌ای در صنعت جهانی ارزهای دیجیتال تبدیل می‌کند.

خلاصه مطلب

در این مقاله به مقایسه کوینکس و کوکوین پرداختیم. در حالت کلی، می‌توان گفت که کوکوین از نظر اکثر پارامترها بهتر از کوینکس عمل می‌کند، کارمزدهای معاملاتی کمتری را دریافت می‌کند و نقدینگی قابل‌توجهی دارد. همه این موارد، کوکوین را به یک پلتفرم راحت‌تر برای معاملات ارزهای دیجیتال تبدیل می‌کند. از سوی دیگر، کوینکس هنوز هک نشده است. احتمالاً تیم توسعه‌دهنده کوینکس ایده بهتری در مورد نحوه محافظت از حساب‌ها دارد. همان‌طور که می‌دانید، امنیت یکی از موارد بسیار مهم در معاملات ارزهای دیجیتال است. یکی دیگر از مزیت‌های جزئی کوینکس، کارمزد پایین‌تر آن برای برداشت BTC است.

در نهایت، انتظار می‌رود که کوکوین مشکل امنیتی خود را در چند سال آینده حل کند و در این صورت، شانس خوبی برای حفظ موقعیت بالاتر خود در مقایسه با کوینکس دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا