رمز ارز

آیا شیبا اینو می‌تواند شما را میلیونر کند؟!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اگرچه بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر از یک دوران سخت عبور می‌کند، اما برخی از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران با خرید رمزارزهایی همچون بیت کوین (BTC) و دوج کوین (DOGE) و سپس فروش آنها برای کسب سود در زمان مناسب، ثروت زیادی به دست آورده‌اند. حال، برای بسیاری از کاربران این سوال پیش آمده که آیا با شیبا اینو (SHIB) هم می‌توان میلیونر شد یا خیر.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

به گزارش سایت فین‌بولد، شیبا اولین بار در اواخر اکتبر ۲۰۲۱ این امید را در دل هواداران خود برانگیخت. در آن زمان، قیمت این میم کوین با یک رشد بیش از ۱،۰۶۹ درصدی به اوج تاریخی خود در ۰٫۰۰۰۰۸۸ دلار رسید. اما از آن زمان تاکنون، قیمت این رمزارز بیش از ۸۷ درصد کاهش یافته و به سطوح فعلی در ۰٫۰۰۰۰۱۱۳ دلار رسیده است.

تحولات آتی اکوسیستم شیبا

با وجود افت قیمت شیبا از اوج تاریخی خود، تعداد آدرس‌های منحصربه‌فرد این شبکه به تازگی از ۱٫۳ میلیون فراتر رفته که نشان می‌دهد در آستانه راه‌اندازی بلاکچین لایه دوم شیباریوم (Shibarium)، علاقه معامله‌گران به این رمزارز افزایش یافته است. طبق گزارش‌ها، این شبکه جدید قرار است امکان ضرب توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) خاص و همچنین، حضور این دارایی در متاورس و برنامه‎های غیرمتمرکز بازی، را فراهم کند.

در یک رویداد تاثیرگذار دیگر برای اکوسیستم شیبا، تیم توسعه‌دهنده SHIB از یک پیش‌نمایش انحصاری برای پروژه متاورسی خود، SHIB: The Metaverse و اولین مرکز از ۱۱ مرکز آن به نام معبد WAGMI در جشنواره SXSW 2023 که در روزهای ۱۰ تا ۱۹ ماه مارس در آستین، ایالت تگزاس برگزار خواهد شد، خبر داده است.

افزایش قیمت شیبا در راه است؟

به گفته کارشناسان، می‌توان انتظار داشت که این رویدادها SHIB را تقویت کرده و قیمت آن را تا پایان سال ۲۰۲۳، به ۰٫۰۰۰۰۳۶۱ دلار برسانند. این هدف قیمتی پیش‌تر توسط الگوریتم خودآموز ماشینی CoinCodex با استفاده از فناوری هوش مصنوعی نیز تخمین زده شده بود.

اگرچه به اندازه CoinCodex صعودی نیست، اما پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه‌ای توسط CoinPriceForecast، یکی دیگر از پلتفرم‌های پیش‌بینی مالی متکی بر فناوری خودآموز ماشینی، نیز برای قیمت شیبا انجام شده است. بر اساس پیش‌بینی این پلتفرم، قیمت شیبا تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۰٫۰۰۰۰۱۴۷۴ دلار و تا ۲۸ جولای ۲۰۲۴ به ۰٫۰۰۰۰۳۵۴ دلار خواهد رسید.

در این میان، ربات هوش مصنوعی ChatGPT نیز در پاسخ به پیش‌بینی قیمت شیبا در سال ۲۰۳۰ گفته که، عواملی همچون به‌روزرسانی‌های شبکه، تعداد قراردادهای هوشمند و کیف پول‌های رمزارزی و همچنین، سیاست‌های نظارتی، اقتصاد جهانی و رقابت با سایر پروژه‌ها، می‌توانند تاثیر عمده‌ای بر قیمت این میم کوین بگذارند.

نتیجه‌گیری

در زمان نگارش این خبر، شیبا در محدوده قیمتی ۰٫۰۰۰۰۱۱۲ دلار معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته، ۱ درصد و در مقایسه با یک هفته گذشته، نزدیک به ۱۰ درصد افت دارد. با این حال، قیمت این میم کوین در مقایسه با ابتدای سال ۲۰۲۳، همچنان یک رشد تقریبا ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

آیا شیبا اینو می‌تواند شما را میلیونر کند؟!
قیمت شیبا از ابتدای سال تاکنون.

اگرچه این رقم در حالت کلی ممکن است کوچک به نظر برسد، اما میزان سوددهی در نهایت به مشاهده دقیق شرایط بازار، میزان پولی که فرد مایل به سرمایه‌گذاری است و همچنین، ارزش توکن در زمان فروش، بستگی دارد.

بنابراین، با توجه به تحرکات تاریخی و تحولات شبکه، می‌توان گفت که شیبا این پتانسیل را دارد که قیمت خود را افزایش دهد و حتی یک سرمایه‌گذار دقیق را میلیونر کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا