عمومی

گوگل از Code Assist برای رقابت با گیت‌هاب کوپایلت رونمایی کرد

گوگل از Code Assist برای رقابت با گیت‌هاب کوپایلت رونمایی کرد

گوگل ابزار هوش مصنوعی جمنای کد اسیست (Gemini Code Assist) را برای کمک به برنامه‌نویسان رونمایی کرد. این شرکت قبلاً خدمات مشابهی را با نام تجاری Duet AI ارائه می‌داد. کد اسیست نام تجاری جدید سرویس قدیمی همراه با به‌روزرسانی بزرگی است.

کد اسیست ازطریق افزونه‌ها برای نرم‌افزارهای محبوبی مانند VS Code و JetBrains دردسترس خواهد بود و رقیب مستقیم Copilot Enterprise گیت‌هاب است.

جمنای در گوگل کلود

کد اسیست به‌واسطه‌ی مدل زبانی بزرگ جمنای ۱٫۵ پرو پشتیبانی می‌شود که از Context Window میلیون توکن برخوردار است (بسیار بیشتر از رقبا). این به‌معنای پیشنهاد کد دقیق‌تر و توانایی استدلال درزمینه‌ی کد و تغییر بخش‌های بزرگی از کد به کمک هوش مصنوعی است.

کد اسیست را می‌توان بر‌اساس کدهای داخلی سفارشی‌سازی کرد. در‌حال‌حاضر، این قابلیت در فاز پیش‌نمایش است. یکی‌ دیگر از ویژگی‌های کد اسیست توانایی پشتیبانی از پایگاه‌های کدی است که محبوب‌ترین رقبای گوگل آن را ارائه نمی‌دهند.

گوگل علاوه‌بر کد اسیست، از راه‌اندازی CodeGemma خبر داد که مدل متن‌باز جدیدی در خانواده‌ی Gemma محسوب می‌شود و برای تولید و کمک به کدنویسی ساخته شده است. CodeGemma اکنون ازطریق Vertex AI دردسترس است.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا