رمز ارز

سرشاخه‌های پروژه کلاهبرداری دگ کوین دستگیر شدند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ساکسس فکتوری (Success Factory) یکی از شرکت‌هایی است که نام آن از مدت‌ها قبل در لیست هشدار قرار داشته و نسبت به فعالیت‌های آن هشدار داده شده است. تیم رمزارز نیوز نیز با انتشار مقاله‌ای تحت عنوان «ارز دیجیتال دگ کوین (Dagcoin) کلاهبرداری یا واقعی؟» در سال ۱۳۹۹، صراحتاً کلاهبردار بودن این شرکت را هشدار داده بود.
با این حال و علی‌رغم تذکرات داد‌ه‌شده، متأسفانه شاهد سرمایه‌گذاری تعداد زیادی از کاربران ایرانی در این پروژه بوده‌ایم. حال، جدیدترین اخبار منتشرشده حاکی از دستگیری و بازداشت تعدادی از سرشاخه‌های این شرکت هرمی به دستور مقام قضایی هستند.
طبق گزارش‌ها، این سرشاخه‌ها با برگزاری همایش‌های متعدد که آخرین آنها در دوبی بوده، با طرح ادعاهای واهی در رابطه با سودآوری قطعی رمزارز دگ کوین و آینده روشن شرکت، سعی در فریب مخاطبان و جذب سرمایه آنها داشته‌اند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

ساکسس فکتوری از ابتدای شروع فعالیتش، خود را یک سیستم بازاریابی شبکه‌ای معرفی کرده که مجوز فعالیتش را از اتحادیه اروپا دریافت کرده است. این پروژه به منظور موجه نشان دادن فعالیت خود نیز، روی سایتش چندین محصول مالی با کاربردهای نامشخص قرار داده، اما مجموع عملکرد شرکت و مدل درآمدزایی آن، هرمی بودن طرح شرکت را مطرح می‌کنند.
رمزارز دگ کوین نیز از نظر کارشناسان رمزارزی فاقد اعتبار است و وایت پیپر معتبری هم ندارد. این رمزارز در هیچ صرافی معتبری فهرست نشده و تنها صرافی‌ای که امکان خرید و فروش دگ‌ کوین در آن وجود دارد، صرافی SwipX است که متعلق به بنیان‌گذار همین پروژه، نیلز گراسبرگ (Nils Grossberg) است.
هم‌اکنون پرونده این شرکت در مراجع قضایی در جریان است و تعدادی از سرشاخه‌های آن نیز دستگیر شده‌اند. طبق ‌گزارش‌ها، برخوردها با عوامل مجموعه همچنان ادامه دارد.

منبع

ایران هشدار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا