رمز ارز

افت دوباره قیمت رمزارز‌ها؛ آیا سقوط بزرگ‌تری در راه است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

روز جمعه، ۳ مارس، بازار ارزهای دیجیتال شاهد یک فروش عمده بود. تنها در عرض ۴۵ دقیقه، ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال بیش از ۵ درصد کاهش یافت و مجموع موقعیت‌های لیکوییدشده در بازه زمانی ۲۴ ساعته نیز از ۲۵۰ میلیون دلار عبور کرد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

به گزارش سایت کوین‌گیپ، در حالی که احتمال افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره در ماه مارس توسط فدرال رزرو ایالات متحده به دلیل افزایش تورم، باعث افزایش ترس و نگرانی معامله‌گران شده، اما این موضوع، علت اصلی کاهش اخیر قیمت رمزارزها نبود. حتی در این میان، شاخص دلار آمریکا (DXY) هم در بازه ۲۴ ساعته کاهش یافته که به نفع افزایش قیمت ارزهای دیجیتال است. پس علت این ریزش قیمت‌ها چه بود؟

فروش گسترده بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در اوایل روز جمعه عمدتاً به دلیل افزایش نگرانی‌ها در مورد بانک متمرکز بر ارزهای دیجیتال سیلورگیت (Silvergate) رخ داد؛ زیرا برخی از شرکت‌های بزرگ حوزه کریپتو مانند کوین بیس، مایکرواستراتژی و سیرکل با این بانک قطع همکاری کردند و در نتیجه آن، ارزش سهام این بانک بیش از ۵۰ درصد سقوط کرد. به نظر می‌رسد این اتفاق پس از آن رخ داد که این بانک اعلام کرد نمی‌تواند گزارش سالانه خود را به موقع به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارسال کند.

یکی دیگر از دلایل اصلی کاهش قیمت رمزارزها، باز شدن قفل میلیاردها دلار بیت کوین توسط صرافی Mt. Gox است. انتظار می‌رود که طلبکاران این صرافی بازپرداخت‌های اولیه خود را از تاریخ ۱۰ مارس دریافت کنند. طبق گزارش‌ها، ترازنامه صرافی Mt. Gox در سال ۲۰۱۹ در مجموع شامل ۱۴۲ هزار BTC بود که ارزش فعلی آن‌ها بیش از آن ۳ میلیارد دلار است.

علاوه بر این‌ها، داده‌های آنچِین نشان می‌دهند که بازار کریپتو ممکن است شاهد افت قیمت دیگری باشد. طبق گزارش‌ها، این داده‌ها نشان‌دهنده افزایش فشار فروش توسط دارندگان کوتاه‌مدت هستند و جریان ورودی به صرافی‌ها توسط هولدرهای ۱ تا ۳ ماهه به بالاترین میزان خود از ژوئن ۲۰۲۲ رسیده است.

افت دوباره قیمت رمزارز‌ها؛ آیا سقوط بزرگ‌تری در راه است؟
افزایش فشار فروش توسط هولدرهای کوتاه‌مدت.

علاوه بر این، خروجی استیبل کوین‌ها از صرافی‌ها هم در حال افزایش است که نشان‌دهنده کاهش بیشتر قیمت‌ها است. نمودارهای تکنیکال بیت کوین و اتریوم نیز سیگنال‌های نزولی یا پیش از نزول را نشان می‌دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا