رمز ارز

هدست متاورسی جدید، محصول مشترک متا (فیس‌بوک) و کوالکام!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت متا (فیس‌بوک) از آغاز همکاری خود با شرکت تراشه‌های موبایل کوالکام (Qualcomm) برای تولید تراشه‌های مناسب برای بازار متاورس، خبر داد.
در حالی که شرکت متا تاکنون بیشتر بر بخش نرم‌افزاری تمرکز داشته است، اکنون در تلاش است تا تراشه‌های کارآمدتر و قدرتمندتری را در محصولات خود بکار ببرد. این شرکت اکنون با کوالکام، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده تراشه‌های موبایل در جهان، توافقی را به‌منظور تولید نوعی سیلیکون مخصوص با طراحی اختصاصی برای متاورس امضا کرده است. در این تراشه‌های سفارشی، از فناوری XR کوالکام استفاده می‌شود.
نسل فعلی هدست‌های Meta Quest 2 از تراشه‌های کوالکامی استفاده می‌کند که برگرفته از فناوری Qualcomm Snapdragon 865 هستند که در سال ۲۰۱۹ معرفی شدند. این همکاری جدید به دنبال تولید تراشه‌هایی با طراحی پیشرفته‌تر برای تسهیل پیشرفت‌های بیشتر در بخش متاورس است.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، درباره توسعه تراشه‌های فعلی گفته: «در حالی که ما به ساختن قابلیت‌ها و تجربیات پیشرفته‌تر برای واقعیت مجازی ادامه می‌دهیم، ساخت فناوری‌های تخصصی برای هدست‌ها و سایر دستگاه‌های واقعیت مجازی، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. برخلاف تلفن‌های همراه، ساخت واقعیت مجازی چالش‌های جدید و چندبعدی را در زمینه‌های مختلف به همراه دارد».
زاکربرگ، همچنین تایید کرد که در ساخت نسل جدید هدست‌های متا کوئست، از تراشه‌های تولیدشده از طریق این توافق استفاده خواهند کرد.
علاقه کوالکام به متاورس، علاقه تازه‌ای نیست، این شرکت در ماه مارس، یک صندوق متاورسی ۱۰۰ میلیون دلاری را برای استقرار سرمایه در واقعیت مجازی و سرمایه‌گذاری‌های متاورسی راه‌اندازی کرد. مدیرعامل کوالکام اعلام کرده که صنعت متاورس، فرصت بسیار بزرگی است که بازارهای تازه‌ای را ایجاد خواهد کرد.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع بیت کوین نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا