رمز ارز

کم شدن سختی استخراج بیت کوین نشانه چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

میزان سختی استخراج بیت کوین به تازگی با کاهش ۵ درصدی مواجه شده که بزرگترین اصلاح مجدد آن در جهت منفی، طی یک سال گذشته است. هش ریت این ارز دیجیتال نیز اخیرا کاهش یافته که با توجه به مشکلاتی که بسیاری از ماینرها اخیراً با آن مواجه شده‌اند، تا حدودی طبیعی است.
تنظیم میزان سختی ماینینگ بیت کوین تقریباً هر دو هفته یکبار (پس از ۲۰۱۶ بلاک) رخ می‌دهد و انجام کار را برای ماینرها سخت‌تر یا آسان‌تر می‌کند. این رقم، اساساً رفتار ماینرها و آخرین تغییرات هش ریت را دنبال می‌کند و بر اساس تعداد ماینرهایی که در حال حاضر دستگاه‌هایشان در حال فعالیت است، تنظیم می‌شود. هرچه ماینرهای بیشتری در شبکه حضور داشته باشند، سختی فرایند استخراج برای آن‌ها سخت‌تر می‌شود و بالعکس.
داده‌های سایت BTC.com نشان می‌دهد که آخرین تنظیم که ساعاتی پیش اتفاق افتاد، سختی استخراج را تا ۵/۰۱% کاهش داد. این بزرگترین تغییر نزولی است که از ۳ جولای سال گذشته رخ داده است و علاوه بر این، سومین روند منفی متوالی است که آن را به طولانی‌ترین بازه از این دست در یک سال اخیر تبدیل کرده است.
ماینرهای بیت‌ کوین در یک ماه گذشته با چالش‌های متعددی مواجه بوده‌اند که همگی به کاهش هش ریت و متعاقباً کاهش سختی استخراج کمک کرده‌اند. برای مثال، دولت ایران تصمیم گرفته که فعالیت ماینرها را برای چند ماه آینده به دلیل افزایش دما و مصرف برق ممنوع کند. ماینرهای مستقر در ایالات متحده نیز به دلیل شرایط آب و هوایی با مشکل مواجه شده‌اند.
در حال حاضر، سختی استخراج پس از رسیدن به بالاترین حد ۳۱ تریلیون واحد در اواسط ماه می، به کمتر از ۲۷/۶۹ تریلیون واحد کاهش یافته است.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کریپتوپوتیتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا