عمومی

مایکروسافت پس از اروپا، حالا مشغول سرمایه‌گذاری در ژاپن است

مایکروسافت پس از اروپا، حالا مشغول سرمایه‌گذاری در ژاپن است

مایکروسافت درحال سرمایه‌گذاری روی زیرساخت هوش مصنوعی در کشورهای مختلف است. ژاپن جدیدترین مورد اضافه‌شده به فهرست کشورهای تحت حمایت مایکروسافت است که درحال‌حاضر کشورهای دیگری از جمله آلمان، بریتانیا و اسپانیا را شامل می‌شود.

مایکروسافت اعلام کرده است طی دو سال آینده ۲٫۹ میلیارد دلار برای بهبود زیرساخت‌های هوش مصنوعی و محاسبات ابری در ژاپن سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در تاریخ ۴۶ ساله‌ی مایکروسافت در ژاپن است.

مایکروسافت ۳٫۴۵ میلیارد دلار در آلمان، ۲٫۱ میلیارد دلار در اسپانیا و ۳٫۲ میلیارد دلار در بریتانیا سرمایه‌گذاری کرده است.

مایکروسافت همچنین پشتیبانی خود را از (Generative AI Accelerator Challenge (GENIAC که برنامه‌ای برای نوآوری هوش مصنوعی مولد است و به‌ رهبری وزارت اقتصاد و تجارت و صنعت ژاپن برگزار می‌شود، توسعه خواهد داد.

مایکروسافت هدف خود را برای آموزش سه میلیون کارگر تمام‌وقت و پاره‌وقت در سراسر ژاپن در زمینه‌ی مهارت‌های هوش مصنوعی طی سه سال آینده تعیین کرده است. غول ردموندی پیش از این اعلام کرده بود که تا سال ۲۰۲۵، دو میلیون کارآموز هوش مصنوعی را در هند آموزش خواهد داد.

مایکروسافت برنامه‌ی «کدنویسی بدون مانع» خود را به ژاپن گسترش خواهد داد و زنانی را که می‌خواهند وارد مشاغل هوش مصنوعی شوند، آموزش می‌دهد. برای متخصصان باتجربه، مایکروسافت دوره‌های تخصصی و معماری مرجع را ارائه می‌دهد.

مقاله‌های مرتبط

مایکروسافت همچنین درحال ایجاد اولین آزمایشگاه تحقیقاتی خود در زمینه‌ی هوش مصنوعی با اولویت‌های اقتصادی-اجتماعی در توکیو است. مایکروسافت قصد دارد طی پنج سال آینده به دانشگاه توکیو و مشارکت تحقیقاتی هوش مصنوعی آن، کمک‌ مالی به مبلغ ۱۰ میلیون دلار ارائه دهد.

مایکروسافت با دفتر کابینه‌ی دولت ژاپن برای تقویت امنیت سایبری همکاری خواهد کرد. این همکاری مبتنی‌بر خدمات موجود مایکروسافت است که درحال‌حاضر از هزاران سازمان ژاپنی محافظت می‌کند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا