رمز ارز

آمار استفاده از رمزارزها در جنگ روسیه و اوکراین!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در گزارشی که تحول نقش ارزهای دیجیتال در درگیری را بررسی می‌کند، نشان داد از زمان حمله نیروهای روسی در 24 فوریه 2022، روسیه و اوکراین هر دو از فناوری بلاک چین برای تأمین بودجه جنگی خود استفاده کرده‌اند.
در سالگرد این جنگ، این شرکت عنوان کرد که بسیاری از کمپین‌ها برای کمک به جمع‌آوری سرمایه از امور مالی غیرمتمرکز (defi) تا کارت‌های پیش‌پرداخت رمزنگاری‌شده‌ استفاده کرده‌اند. به صورتی که از استیبل کوین‌ها برای اهداف مختلف، از بشردوستانه گرفته تا تأمین مالی گروه‌های تحریم‌شده، استفاده می‌شد.
تجزیه و تحلیل تراکنش‌های ردیابی‌شده توسط Elliptic نشان می‌دهد که بخش عمده‌ای از این ارزها، یعنی چیزی حدود 212.1 میلیون دلار، صرف حمایت از اوکراین شده است و از طرفی سازمان‌های ضددولتی در بلاروس و متحد سیاسی و نظامی نزدیک به روسیه، 0.7 میلیون دلار، گروه‌های طرفدار روسیه حدود 4.8 میلیون دلار برای ارتش روسیه و شبه‌نظامیان مرتبط جمع‌آوری کرده‌اند که بر اساس این گزارش، بیش از 10 درصد از این کمک‌ها از منابع غیرقانونی بوده است.
فورکلاگ در پوشش این خبر خاطرنشان کرد در همان زمان، کمتر از 2 درصد از ارز دیجیتال اهدایی به اوکراین از این نوع منابع نشأت گرفته و این رسانه خبری کریپتو همچنین گفت از ماه می 2022، فعالان حامی روسیه بودجه خود را افزایش داده‌اند و در ماه ژوئن بیت کوین و اتر بیشتری نسبت به اوکراینی‌ها جمع آوری کرده‌اند.
همچنین بر اساس مطالعه‌ای که توسط شرکت TRM Labs انجام شده است، بین پایان فوریه و اواخر سپتامبر، نهادهای طرفدار روسیه حدود 400,000 دلار ارز دیجیتال جمع‌آوری کردند و در ماه جولای، شرکت اطلاعاتی بلاک چین Chainalysis فاش کرد که 54 گروه از این قبیل، مجموعاً بیش از 2.2 میلیون دلار ارز دیجیتال دریافت کرده‌اند.
در همین راستا بسیاری از طرح‌های تأمین مالی کریپتو در طرف اوکراینی توسط دولت کیف حمایت یا آغاز شده‌اند که 83.3 میلیون دلار در کیف پول خود دریافت کرده است. البته توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و سازمان‌های خودمختار غیرمتمرکز (DAO) نقش مهمی در تسهیل جمع‌آوری آن برای اوکراین ایفا کرده‌اند. بر اساس این مطالعه‌، تلاش‌های روسیه برای تقلید از موفقیت اوکراین در این زمینه ناموفق بوده است.
بر اساس این گزارش، بیش از 100,000 نفر، رمزارز به اوکراین ارسال کرده‌اند و این کمک‌های مالی «از ارزش یک دلار تا میلیون‌ها دلار» متفاوت است. او خاطرنشان کرد که اوکراین در آغاز جنگ به کریپتو روی آورد؛ زیرا به کمک فوری نیاز داشت. او توضیح داد:

اگر از سیستم مالی سنتی استفاده کنیم این فرآیند روزها طول می‌کشد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

منبع

بیت‌کوین دات کام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا