بازی

راه و رسم درست کشیدن خط چشم

راه و رسم درست کشیدن خط چشم

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

خط چشم کشیدن یکی از سخت‌ترین قسمت‌های آرایش کردن برای بسیاری از بانوان است. لرزش دست، نداشتن تعادل در زمان خط چشم کشیدن، نداشتن نقشه برای حرکت خط چشم و ناتوانی در قرینه کردن دو چشم با هم از جمله مشکلاتی است که بسیاری از خانم‌ها در این شرایط با آن روبرو هستند. حتی برخی از بانوان فکر می‌کنند که خط چشم مناسب صورت آن‌ها نیست و از انجام آن منصرف می‌شوند. در حالی که اگر نکات آموزشی برای انجام این کار را بلد باشند، به راحتی می‌توانند آرایش چشم خود را تکمیل کنند. با ما همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

خرید خط چشم مناسب

اگر لرزش دست دارید و یا در زمان خط چشم کشیدن تعادل خود را از دست می‌دهید و نمی‌توانید خط دو چشم خود را مثل هم بکشید، لازم است تا در زمان خرید خط چشم از فروشگاه مژیتو یا هر فروشگاه دیگری کمی دقیق‌تر عمل کنید. خط چشم‌های ماژیکی برای کسانی مناسب است که قدرت حرکت دادن خط چشم‌ مویی را ندارند. کار کردن با محصولات مویی به مهارت بیشتری نیاز دارد و باید بتوانید نوک قلم را به خوبی روی پلک خود حرکت دهید تا خطوطی را که می‌خواهید با اندازه دلخواه خود ایجاد کنید.

خط چشم ماژیکی محصولی است که افراد مبتدی راحت‌تر با آن کار می‌کنند.

استفاده از خط چشم ضدآب

اگر به تازگی شروع به خط چشم کشیدن کرده‌اید، بهتر است از محصولات ضدآب استفاده کنید. همچنین یک پد پاک‌کننده آرایش هم در کنار خود داشته باشید. در صورتی که در حین کشیدن خط چشم، دچار اشتباه شدید، می‌توانید به آرامی خطوط اضافه یا کج را پاک کنید. خط چشم ضدآب این خاصیت را دارد که روی پوست شما پخش نشود و کل آرایش چشم و پلک را به هم نریزد.

کشیدن خط چشم قبل از آرایش کامل چشم

اگر مبتدی هستید و در آرایش کردن چشم و کشیدن خط چشم مهارت زیادی ندارید، همیشه خط چشم را قبل از آرایش کامل چشم انجام دهید. سایه چشم، ریمل زدن یا آرایش ابرو را به بعد از کشیدن خط چشم موکول کنید. در صورتی که خط چشم شما خراب شود و مجبور به پاک کردن آن شوید، سایر قسمت‌های آرایش شده خراب نمی‌شود. وقتی کارتان با خط چشم تمام شد، به سراغ سایر وسایل آرایشی از قبیل ریمل، سایه چشم و ریمل ابرو و …. بروید.

راه و رسم درست کشیدن خط چشم - lastech

روی زمین بنشینید.

سر پا ایستادن تا حدودی تعادل شما را به هم می‌ریزد. وقتی در حالت نشسته قرار بگیرید، به راحتی و در آرامش کامل می‌توانید خط چشم خود را بکشید. ضمن اینکه در زمان کشیدن خط چشم باید حالت چشم را درست بگیرید تا از قرینه شدن خط هر دو چشم خود مطمئن شوید.

از آینه بزرگنمایی استفاده کنید.

یکی از اشتباهات بسیاری از افراد در کشیدن خط چشم، استفاده از آینه‌های کوچک یا معمولی است. حتی اگر آینه میز آرایش شما بزرگ است، اما تا زمانی که اندازه چشم را معمولی نشان دهد، نمی‌توانید به درستی خط چشم خود را بکشید. آینه بزرگنمایی پلک و گوشه چشم شما را خیلی بزرگتر از آنچه که هست نشان می‌دهد و در زمانی که نوک خط چشم را حرکت می‌دهید، دقیقا می‌دانید به کدام سمت حرکت می‌کنید.

آینه را در زیر چشم قرار دهید تا زمان نگاه کردن به آن، پلک در حالت نیمه خواب باشد و به راحتی بتوانید خط چشم را بکشید.

قرار دادن دست روی آرنج یا میز

اگر در حین خط چشم کشیدن دستتان می‌لرزد، حتما خط ایجاد شده خراب می‌شود و از آن راضی نخواهید بود. بهترین راهکار برای جلوگیری از لرزش دست، قرار دادن دست روی آرنج یا میز است تا تعادل بیشتری برای کشیدن خط چشم داشته باشید.

استفاده از مداد برای ردیابی شکل خط

اگر همیشه خط چشم شما خراب می‌شود، می‌تواند به دلیل مشخص نبودن مسیر حرکت خط چشم باشد. برای این کار می‌توانید ابتدا با یک مداد تقریبا نرم ابتدا شکل خط چشم را روی پلک خود طراحی کنید. وقتی این خط برای هر دو چشم به شکل دلخواهتان درآمد، خط چشم مویی یا ماژیکی خود را بردارید و روی آن را طراحی کنید. فقط در حین کشیدن خط چشم باید دقیق و با صبر و حوصله کار کنید تا مایع آن از خطی که با مداد ایجاد کرده‌اید، بیرون نزند.

راه و رسم درست کشیدن خط چشم - lastech

ابتدا دنباله خط چشم را بکشید.

شاید کمی عجیب به نظر برسد و تصور کنید این کار اشتباه است، اما برای کسانی که نمی‌توانند خط دو چشم خود را قرینه درآورند، توصیه می‌شود که ابتدا قسمت دو بال را بکشند. وقتی گوشه و زاویه چشم شما درست طراحی شود، قسمت داخلی پلک را با یک خط نازک ادامه می‌دهید و کار تمام می‌شود. علامت زدن بیرونی‌ترین گوشه چشم و سپس کشیدن یک خط نازک با زاویه به سمت بالا می‌تواند به بهتر شدن خط چشم کمک زیادی کند.

توجه به حالت چشم و فاصله آن با ابرو

هر چشمی یک آرایش مخصوص به خود را دارد. چشم‌های کشیده، درشت و بادامی با خط چشم دنباله‌دار زیباتر به نظر می‌رسند. ضمن اینکه باید فاصله بین چشم و ابرو را هم در نظر بگیرید. افرادی که پلک افتاده دارند و قسمت خط چشم را می‌پوشاند، باید یک بن مژه نازک بکشند.

همچنین اگر چشم‌های شما گرد است، کشیدن خط چشم با دنبال بلند توصیه نمی‌شود. چشم‌های گرد و مشکی رنگ به خط چشم نازک یا بن مژه‌ای نیاز دارند که دنباله‌دار نباشد. در مقابل برای چشم‌های بادامی با پلک برآمده می‌توانید خط چشم ضخیم‌تر با دنباله کشیده تر طراحی کنید.

شکل دنباله خط چشم را مشخص کنید.

اگر حالت چشم شما به شکلی است که به دنباله کشیده نیاز دارد، باید حالت آن را مشخص کنید. از جمله مدل‌های رایج برای کشیدن خط چشم می‌توانیم به دم گربه‌ای، یونانی، کهکشانی، مصری و هندی اشاره کنیم. در هر یک از این مدل‌ها باید حالت چشم خود را در نظر بگیرید. خط چشم باید باعث درشت‌تر دیده شدن چشم‌های شما شود و اگر احساس می‌کنید با یک مدل خاص، چشم ریزتر به نظر می‌رسد، فورا آن را پاک کنید و به سراغ مدل‌های ساده‌تر بروید.

استفاده از شابلون خط چشم

یکی دیگر از راه‌های درست کشیدن خط چشم، استفاده از شابلون است. این ورقه نازک که اغلب از مواد pvc و انعطاف‌پذیر تهیه می‌شود، روی پلک قرار می‌گیرد. سپس می‌توانید براساس جای خالی، با ماژیک آن را پر کنید. در بازار انواع مدل‌های شابلون وجود دارد که می‌توانید براساس حالت چشم خود، بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

قرار دادن چسب کاغذ

یکی دیگر از ترفندهای درست کشیدن خط چشم، استفاده از چسب کاغذی است. تکه‌ای چسب بردارید و به صورت مورب به گوشه چشم خود بزنید. سپس خط چشم را از مرز آن بکشید. توجه داشته باشید که باید چسب را برای هر دو چشم به یک شکل استفاده کنید. زیر چسب از کرم پودر استفاده نکنید تا راحت روی پوست قرار بگیرد. سپس خط چشم را بکشید و در نهایت چسب را بردارید.

راه و رسم درست کشیدن خط چشم - lastech

راهکارهای ساده برای کشیدن خط چشم

خط چشم کشیدن از آن دست کارهای زنانه است که به مهارت زیادی نیاز دارد. از سوی دیگر، روی زیبایی چشم و صورت موثر است و تقریبا همه بانوان به آن علاقه دارند. اما از آنجا که کشیدن آن کار ساده‌ای نیست، تلاش کردیم با چند ترفند ساده شما را با نحوه کشیدن آن و آرایش چشم آشنا کنیم.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا