رمز ارز

ظهور چند سیگنال صعودی برای ریپل! هدف بعدی XRP چیست؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در ماه فوریه و هم‌راستا با بازار کلی ارزهای دیجیتال، رمزارز ریپل (XRP) هم یک عملکرد قیمتی جانبی (sideways) و بلاتکلیف را از خود به نمایش گذاشت. با این حال، تجزیه و تحلیل آنچِین شاخص‌های مهم نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال در آستانه یک رشد بزرگ قرار دارد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

به گزارش بی این کریپتو، بر اساس شاخص سن متوسط کوین‌ها (Mean Coin Age) در ۹۰ روز، یک روند انباشتگی در سطح شبکه ریپل مشاهده می‌شود. پلتفرم تحلیلی Santiment، این شاخص را به عنوان میانگین تعداد روزهایی که هر توکن XRP در آدرس فعلی خود باقی مانده، تعریف می‌کند.

ظهور چند سیگنال صعودی برای ریپل! هدف بعدی XRP چیست؟
شاخص سن متوسط کوین‌ها در ۹۰ روز.

از لحاظ تاریخی، زمانی که سن متوسط کوین‌ها یک روند صعودی مداوم را حفظ می‌کند، قیمت ریپل افزایش پیدا کرده است. از اوایل فوریه، توکن های کمتری از آدرس‌های فعلی خود نقل مکان کرده‌اند. این کاهش فشار فروش به این معنی است که ریپل در ماه مارس ممکن است شاهد یک روند صعودی باشد.

روند انباشت اخیر در بین نهنگ‌های ریپل، معیار مهم دیگری است که باعث افزایش قیمت XRP در هفته گذشته شده است. داده‌های Santiment نشان می‌دهند که نهنگ‌های با موجودی ۱۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون XRP، توکن‌های بیشتری را به ذخایر خود اضافه کرده‌اند.

ظهور چند سیگنال صعودی برای ریپل! هدف بعدی XRP چیست؟
توزیع عرضه ریپل در بین نهنگ‌های با موجودی ۱۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون XRP.

نمودار توزیع عرضه XRP نشان می‌دهد که این گروه از نهنگ‌ها در دو هفته آخر فوریه حدود ۳۰۰ میلیون توکن جدید به موجودی خود اضافه کرده‌اند. با توجه به همبستگی مثبت بین قیمت‌ XRP و الگوی خرید/فروش تاریخی این نهنگ‌ها، احتمال روند صعودی XRP بیشتر می‌شود.

علاوه بر اینها، شاخص ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV) هم به بهترین وجه نشان‌دهنده تغییرات بالقوه قیمت XRP در روزهای آینده است. نمودار زیر نشان می‌دهد اکثر دارندگانی که XRP را در ۳۰ روز گذشته خریداری کرده‌اند، در موقعیت‌های منفی قرار دارند. به همین دلیل، بعید است که فروش عمده‌ای را در محدوده قیمتی فعلی انجام دهند.

ظهور چند سیگنال صعودی برای ریپل! هدف بعدی XRP چیست؟
شاخص ارزش بازار به ارزش واقعی ریپل.

با توجه به نمودار MVRV، پیش‌بینی می‌شود که اگر قیمت XRP موفق شود از سطح ۰٫۴۲ دلار عبور کند، می‌تواند در یک رالی بزرگ به سمت ۰٫۵۱ دلار داشته باشد. با این حال، اگر خرس‌ها کنترل بازار را بر عهده بگیرند و قیمت XRP به زیر ۰٫۳ دلار سقوط کند، می‌توان انتظار افت بیشتر قیمت به محدوده ۰٫۲۵ دلار را داشت.

لازم به ذکر است که تحلیلگران بازار کریپتو، همچنین پیشرفت مشارکت ریپل در پروژه آزمایشی CBDC (ارز دیجیتال بانک مرکزی) کشور مونته‌نگرو را هم یکی دیگر از رویدادهای کلیدی می‌دانند که ممکن است در ماه مارس، بر قیمت XRP تأثیر مثبت بگذارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا