رمز ارز

آغاز شمارش معکوس برای هاوینگ؛ بیت کوین دو برابر کمیاب‌تر از طلا می‌شود!

آغاز شمارش معکوس برای هاوینگ؛ بیت کوین دو برابر کمیاب‌تر از طلا می‌شود!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

رویداد هاوینگ بیت‌کوین که طی روزهای آینده رخ می‌دهد، باعث نصف شدن پاداش استخراج خواهد شد. تحلیلگران بر این باورند که این رویداد می‌تواند منجر به کمبود عرضه بیت‌کوین در صرافی‌های رمزارز شود.

در همین راستا، صرافی بای ‌بیت (Bybit) ادعا می‌کند که پس از هاوینگ، بیت‌کوین دو برابر کمیاب‌تر از طلا خواهد شد. برای اثبات این ادعا، بای‌بیت به مدل انباشت به جریان (S۲F) اشاره می‌کند.

این مدل با تقسیم کل عرضه در گردش یک دارایی بر میزان تولید سالانه آن به دست می‌آید و میزان کمبود آن را می‌سنجد. در حال حاضر، نسبت S۲F بیت‌کوین ۵۶ است، در حالی که این نسبت برای طلا ۶۰ می‌باشد. انتظار می‌رود پس از هاوینگ، نسبت بیت‌کوین به ۱۱۲ افزایش یابد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

کاهش پاداش استخراج و تمایل سرمایه‌گذاران به نگهداری بلندمدت بیت‌کوین و هولد آن، از عواملی هستند که می‌توانند باعث کمبود عرضه بیت‌کوین در صرافی‌ها شوند.

بای ‌بیت تخمین می‌زند که با فرض ورود روزانه ۵۰۰ میلیون دلار به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین و خروج روزانه حدود ۷۱۴۲ بیت‌کوین از صرافی‌ها، ذخایر فعلی صرافی‌ها تنها برای ۹ ماه کافی باشد.

این کمبود عرضه می‌تواند عاملی برای افزایش قیمت بیت‌کوین در آینده باشد. بای ‌بیت معتقد است که قیمت بیت‌کوین ممکن است قبل یا حتی بعد از هاوینگ، تحت تاثیر این کمبود عرضه، به رکورد جدیدی دست یابد.

با وجود سابقه‌ افزایش قیمت بیت‌کوین پس از رویدادهای هاوینگ قبلی، تحلیلگران معتقدند که تاثیر هاوینگ آتی بر قیمت، پیچیده است. برخی از کارشناسان بر این باورند که افزایش قیمت پس از هاوینگ آتی، به اندازه‌ رویدادهای پیشین نخواهد بود.

با این حال، کارشناسان دیگر بر این عقیده‌اند که تقاضا برای بیت‌کوین، به ویژه با راه‌اندازی صندوق‌های ETF اسپات بیت‌کوین، می‌تواند باعث افزایش قابل‌توجه قیمت این ارز دیجیتال پس از هاوینگ شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا