بازی

چرا بازی Metal Gear Solid 4 برای ایکس باکس عرضه نشد؟

چرا بازی Metal Gear Solid 4 برای ایکس باکس عرضه نشد؟

متال گیر سالید ۴ (Metal Gear Solid 4) یکی از بهترین بازی های تاریخ است که به صورت انحصاری برای پلی استیشن ۳ عرضه شده و نمی‌توانید آن را روی پلتفرم دیگری تجربه کنید. 

البته سونی این بازی را در کتابخانه PlayStation Now قرار داده است، اما افراد کمی به این سرویس دسترسی دارند. اما جالب است بدانید که در ابتدا قرار نبود Metal Gear Solid 4 در انحصار پلی استیشن ۳ قرار بگیرد. رایان پیتون (Ryan Payton)، عضو سابق کوجیما پروداکشنز، اعلام کرده است که آن‌ها در ابتدا هیچ برنامه‌ای برای توسعه انحصاری بازی نداشتند. 

مطلب پیشنهادی:۵ بازی مشابه Assassin’s Creed Valhalla که باید بازی کنیدخداحافظ والهالا!
۵ بازی مشابه Assassin’s Creed Valhalla که باید بازی کنید

پیتون گفت که رئیس‌های کمپانی بدون شک اجازه انتشار بازی برای ایکس باکس ۳۶۰ را می‌دادند، اما این خود کوجیما بود که تصمیم به توسعه بازی به صورت انحصاری برای پلی استیشن ۳ را گرفت. کوجیما در سال ۲۰۱۳ نیز طی مصاحبه‌ای گفته بود که پورت بازی Metal Gear Solid 4 برای ایکس باکس ۳۶۰ غیرممکن بود، چون این کنسول محدودیت‌های سخت افزاری زیادی داشت.

بازی Metal Gear Solid 4

از طرف دیگر پلی استیشن ۳ اولین کنسولی بود که از دیسک بلوری استفاده می‌کرد که قابلیت ذخیره‌سازی میزان زیادی اطلاعات را داشت. با این وجود کونامی که دیگر روی توسعه بازی‌های جدید سری تمرکز ندارد، می‌تواند با ریمستر این بازی و عرضه آن روی همه پلتفرم‌ها سود زیادی کسب کند.

Metal Gear Solid 4 در سال ۲۰۰۸ به بازار عرضه شد و در ۱۲ سال گذشته سه نسخه دیگر از این فرانچایز ساخته شده است. همچنین باید اشاره کنیم که فیلم Metal Gear Solid با بازی اسکار آیزاک (Oscar Isaac) در نقش سالید اسنیک در دست ساخت قرار دارد.

مطلب پیشنهادی:نسخه دایرکتور کات بازی Death Stranding برای پلی استیشن 5 معرفی شدهمکاری سونی و کوجیما ادامه دارد
نسخه دایرکتور کات بازی Death Stranding برای پلی استیشن 5 معرفی شد


ویجی‌لاگ پلاس: تایید ساخت دث استرندینگ 2 و بازی‌های پلی استیشن پلاس

تماشای ویدیو از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا