بازی

موج سهمگین فیلترینگ در راه بازی‌های ویدیویی؛ فورتنایت، کالاف دیوتی موبایل، دوتا ۲ و…

موج سهمگین فیلترینگ در راه بازی‌های ویدیویی؛ فورتنایت، کالاف دیوتی موبایل، دوتا ۲ و…

طبق گزارشات دریافت شده از کاربران سراسر ایران، به نظر می‌رسد موج فیلترینگ بزرگی به سمت بازی‌های آنلاین هجوم آورده است و بسیاری از بازی‌های محبوب اکنون در ایران فیلتر شده‌اند.

مطلب پیشنهادی:شخصیت‌هایی که احتمالا در دنباله ریبوت بازی Call of Duty Modern Warfare حضور دارندآن‌هایی که حضورشان روح دوباره‌ای در کالبد مجموعه می‌دمد
شخصیت‌هایی که احتمالا در دنباله ریبوت بازی Call of Duty Modern Warfare حضور دارند

در روزهای گذشته شاهد فیلترینگ سرویس‌های مختلف زیادی بودیم و حتی پلتفرم توییچ نیز چند ماه پیش در ایران فیلتر شد. اما در این میان، فهمیدیم که بازی محبوب کلش آو کلنز برای کاربران داخل ایران غیرقابل دسترسی شده و به سرعت تایید شد که این عنوان فیلتر شده است. اما ظاهرا Clash of Clans تنها شروع ماجرا بوده است.

داستان از آنجایی شروع شد که از عصر امروز یعنی جمعه ۸ مهر، کاربران بسیاری گزارش دادند که دیگر با آی پی ایران قادر به دسترسی به بازی کالاف دیوتی موبایل (Call of Duty: Mobile) نیستند. صحت این اتفاق به سرعت تایید شد و اکنون تقریبا قاطعانه می‌توان گفت که این بازی فیلتر شده است.

اما تنها دقایقی بعد، گزارشاتی مشابه از چندین بازی دیگر شنیدیم. فورتنایت، کانتر استرایک، ایپکس لجندز و ایپکس لجندز موبایل، دوتا ۲، دستینی ۲ و رینبو سیکس سیج از جمله بازی‌هایی هستند که برای بسیاری از کاربران ایران غیرقابل دسترسی شده‌اند. نظرسنجی‌های ما در کانال تلگرام lastech نیز نشان می‌دهد که بیش از ۷۵ درصد کاربران شرکت‌کننده در نظرسنجی دیگر نمی‌توانند به امثال فورتنایت و کالاف دیوتی موبایل دسترسی داشته باشند. فعلا هیچ بیانیه رسمی از طرف مقامات دولتی درباره فیلترینگ بازی‌های آنلاین در ایران منتشر نشده است.

آیا شما می‌توانید به بازی یا بازی‌های آنلاین محبوب خود دسترسی داشته باشید؟ حتما وضعیت خود را با ما و سایر کاربران lastech در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

مطلب پیشنهادی:Denuvo چیست و چرا از آن بیزاریم؟جیب ما رو نزن؛ الباقی پیشکش!
Denuvo چیست و چرا از آن بیزاریم؟

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا