تکنولوژی

اپلیکیشن Photos در iOS 16 روی تصاویر مخفی شما قفل می‌گذارد

اپل شب گذشته در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از iOS 16 رونمایی کرد. این آپدیت قابلیت جدیدی را برای اپلیکیشن Photos به ارمغان می‌آورد تا از تصاویر خصوصی شما محافظت کند. در نسخه جدید iOS دو آلبوم Hidden و Recently Deleted به‌صورت پیش‌فرض قفل می‌شوند.

امنیت بالاتر تصاویر در iOS 16

بر اساس اطلاعاتی که در صفحه قابلیت‌های جدید iOS 16 آمده است، دو آلبوم Hidden و Recently Deleted در اپلیکیشن Photos در حالت عادی قفل خواهد بود تا هیچ‌کس نتواند به تصاویر مخفی یا حذف‌شده شما دسترسی داشته باشد. ولی خود شما با استفاده از فیس آیدی، تاچ آیدی یا رمزعبور می‌توانید این دو آلبوم را باز کنید.

در نسخه‌های قبلی iOS، زمانی که یک تصویر را مخفی می‌کردید، فایل مذکور از آلبوم‌های اصلی خارج می‌شد و در مکانی دور از دسترس قرار می‌گرفت. با این حال، اپل به طور ویژه از این عکس‌ها محافظت نمی‌کرد. همین مسئله باعث شده بود اپلیکیشن‌های شخص ثالث مختلفی برای قفل کردن این تصاویر با فیس آیدی یا تاچ آیدی ایجاد شود. این مشکل حالا بالاخره از سوی اپل برطرف شده است.

iOS 16 Photos

قابلیت قفل کردن تصاویر مخفی و حذف‌شده در نطق اصلی رویداد WWDC 2022 معرفی نشد. اپل صرفا اعلام کرد که اعضای یک خانواده می‌توانند تصاویر خود را از طریق کتابخانه‌های مشترک در آی‌کلاود با هم به اشتراک بگذارند. اما حالا بعد از مراسم اطلاعات بیشتری در وب‌سایت این شرکت منتشر و قابلیت‌های جامانده از نطق اصلی معرفی شده‌اند.

این ویژگی افزون بر iOS 16 در مک اواس ونتورا هم در دسترس قرار خواهد گرفت. اپل حالا نسخه بتای توسعه‌دهندگان این دو سیستم عامل را منتشر کرده و از ماه آینده این بتا را در اختیار عموم کاربران قرار می‌دهد. در نهایت، انتظار داریم که در فصل پاییز نسخه نهایی این دو سیستم عامل را روی محصولات اپل ببینیم. آپدیت iOS 16 برای آیفون 8 به بعد منتشر می‌شود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا