عمومی

جزئیات رم و حافظه ذخیره‌سازی پیکسل واچ گوگل منتشر شد

انتظار می‌رفت که گوگل از پوشیدنی خود در جریان کنفرانس I/O رونمایی کند؛ اما درواقع، همیشه شرکت مذکور از رویدادش صرفاً برای اشاره به برخی دستگاه‌هایش استفاده کرده است. با وجود افشای اطلاعات مختلف، غول جستجوگر گوگل در رویداد ۲۱ اردیبهشت تنها پیکسل واچ و سری پیکسل ۷ را به‌نمایش گذاشت. در حقیقت این شرکت هنوز به زمان نیاز دارد و احتمالاً پیکسل واچ را در رویداد دیگر رسماً معرفی می‌کند. با در نظر گرفتن این موضوع، احتمالاً در ماه‌های آینده و تا زمان معرفی در پاییز ۲۰۲۲ (احتمالاً ماه اکتبر)، گزارش‌های مختلفی از پیکسل واچ منتشر خواهد شد. اکنون به‌گزارش جی‌اس‌ام‌آرنا، اطلاعات کمی درباره‌ی مشخصات حافظه و رم دردسترس قرار گرفته است.

افشای اطلاعات قبلی که حدود یک هفته پیش منتشر شد، نشان داد که این ساعت هوشمند از تراشه‌ی Exynos 9110 سامسونگ استفاده خواهد کرد. از آنجاکه تراشه مذکور در سال ۲۰۱۸ عرضه شده و براساس فرایند ۱۰ نانومتری است، شایعه‌ی مذکور کمی نگران‌کننده است.

منبع جدید ظاهراً اطلاعات فوق را تأیید کرده و یک تغییر را اضافه می‌کند. پیکسل واچ واقعاً از Exynos 9110 بهره می‌برد؛ اما یک پردازنده‌ی مشترک نیز در آن وجود خواهد داشت. این احتمالاً شبیه معماری +Snapdragon Wear 4100 کوالکام است که یک CPU اصلی و همچنین یک پردازنده کمکی بسیار کم‌مصرف ثانویه دارد که صفحه‌نمایش همیشه روشن و برخی از حسگرها را ارائه می‌دهد.

این اقدام باعث بهتر شدن عمر باتری می‌شود؛ چراکه CPU اصلی تنها زمانی استفاده می‌شود که کاربر به‌طور فعال با دستگاه خود درگیر است. افزون‌براین برخی از جریان‌های کاری سبک‌تر را از CPU اصلی مذکور تخلیه می‌کند تا در مواقعی که کاربر به آن نیاز دارد، عملکرد بهتری داشته باشد.

پیکسل واچ گوگل در دست

آیا همین موضوع برای ساعت پیکسل نیز صدق می‌کند؟ در این گزارش فقط به پردازنده مشترک اشاره شده و برای تأیید آن به جزئیات بیشتری نیاز است. بی‌شک هفته‌ها و ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری دردسترس قرار می‌گیرد.

در ادامه گفته می‌شود که ساعت پیکسل کمی از گلکسی واچ ۴ سامسونگ با ۱٫۵ گیگابایت رم پیشی خواهد گرفت. هنوز مقدار آن مشخص نیست؛ اما می‌تواند ۱٫۶ گیگابایت، ۱٫۷ گیگابایت یا حتی ۲ گیگابایت باشد. این گجت پوشیدنی همچنین دارای ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی خواهد بود که دو برابر بیشتر از دستگاه‌های فعلی Wear OS است.

  • پیکسل واچ گوگل ظاهراً از تراشه‌ قدیمی ۲۰۱۸ سامسونگ استفاده می‌کند

حسگرهای پشت این پوشیدنی کاملاً مشابه آرایه حسگرهای مورد استفاده در Fitbit Luxe و Fitbit Charge 5 هستند. سخت‌افزار مورد بحث از نظارت بر ضربان قلب، SpO2 (اکسیژن خون) و ECG پشتیبانی می‌کند. ازآنجاکه گوگل مالک Fitbit است، می‌توان پیش‌بینی کرد که غول جست‌وجو از فناوری‌ها و ویژگی‌های Fitbit زیادی استفاده کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا