عمومی

سامسونگ مانیتور گیمینگ Odyssey Neo G8 را با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز و قیمت ۱۵۰۰ دلار عرضه می‌کند

سامسونگ اوایل سال ۲۰۲۱ در نمایشگاه CES 2022 مانیتور گیمینگ Odyssey Neo G8 را معرفی کرد که به‌عنوان اولین مانیتور 4K، نرخ نوسازی سریع‌تر از ۱۴۴ هرتز را ارائه می‌دهد. به‌عبارت‌دیگر، این محصول می‌تواند با عبور از آستانه ۱۴۴ هرتز به سرعت ۲۴۰ هرتز برسد که در فهرست بهترین مانیتورهای گیمینگ 4K قرار می‌گیرد.

اکنون به‌گزارش tomshardware، اطلاعات بیشتری از مانیتور گیمینگ Odyssey Neo G8 دردسترس قرار گرفته است. مانیتور گیمینگ سامسونگ ژوئن ۲۰۲۲ در ایالات متحده با قیمت ۱,۵۰۰ دلار عرضه می‌شود. پیش‌ازاین، گفته شده بود که Odyssey Neo G8 از پنل ۳۱٫۵ اینچی Quantum Mini LED با انحنای 1000R برخوردار است؛ ولی اکنون مشخص شده است که ۱۱۹۶ محدوده منحصربه‌فرد برای نور پس‌زمینه وجود دارد. درنتیجه، مانیتور مذکور نسبت کنتراست پویا ۱۰۰۰۰۰۰:۱ با ۴۰۹۶ سطح برای کنترل روشنایی دارد. Odyssey Neo G8 با روشنایی قابل توجه ۲۰۰۰ نیت (در حالت عادی ۳۵۰ نیت) به اوج می‌رسد و گواهی DisplayHDR 1000 دارد.

Odyssey Neo G8 از فناوری‌های AMD FreeSync و Nvidia G-Sync Adaptive-Sync پشتیبانی می‌کند و برای زمان پاسخ‌گویی یک میلی‌ثانیه رتبه‌بندی شده است. افزون‌براین، در بخش اتصال از دو پورت HDMI 2.1 و یک پورت DisplayPort 1.4 و دو پورت USB 3.0 (Type-A) بهره می‌برد.

سامسونگ گفته است که ارتفاع Odyssey Neo G8 را می‌توان تنظیم کرد و در حالت‌های مایل و چرخان نیز مطابق با سلیقه‌ی کاربر می‌توان از استفاده کرد. با‌‌‌توجه‌‌‌‌به اینکه Odyssey Neo G8 مانیتوری گیمینگ است، جلو‌ه‌های نور RGB نمای بیرونی را برای همگام‌سازی با سایر لوازم جانبی شما زینت می‌دهد.

مانیتور گیمینگ odyssey neo g7 سامسونگ

براساس گزارش ComputerBase، مدل دیگری به نام Odyssey Neo G7 نیز وجود دارد. Odyssey Neo G7 از پنل ۳۱٫۵ اینچی Quantum Mini LED با وضوح 4K و تکنولوژی local dimming‌ با ۱۱۹۶ محدوده منحصربه‌فرد برای بهبود کیفیت تصویر بهره می‌برد؛ اما نرخ نوسازی‌اش فقط به ۱۶۵ هرتز می‌رسد که هنوز برای پنل 4K چشمگیر به‌حساب می‌آید. در حالت عادی، روشنایی مشابه Odyssey Neo G8 همان ۳۵۰ نیت است؛ اما حداکثر روشنایی به نصف، یعنی ۱۰۰۰ نیت، کاهش پیدا می‌کند.

  • سامسونگ با نازک‌ترکردن پنل‌های QD-OLED 2023 قیمت آن‌ها را کاهش خواهد داد

بیشتر مشخصات دیگر ازجمله انحنای 1000R، نسبت کنتراست پویا، زمان پاسخ‌گویی، سازگاری Adaptive-Sync و چینش پورت مشابه Odyssey Neo G8 است. باوجوداین، یک تفاوت ظاهری وجود دارد:‌ پنل پشتی Odyssey Neo G8 سفید؛ اما پنل پشتی Odyssey Neo G7 مشکی است. متأسفانه هنوز اطلاعاتی از قیمت یا زمان عرضه‌ی این مانیتور منتشر نشده است.

برای رسیدن به نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز در وضوح 4K که Odyssey Neo G7 می‌تواند پشتیبانی کند، به گرافیک پرقدرت نیاز است. باوجوداین، گرافیکی مانند GeForce RTX 3090 Ti انویدیا، یکی از گرافیک‌های برتر برای گیمینگ‌، باید از عهده این کار برآید. برای رسیدن به نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز در مانیتور Odyssey Neo G8، شاید باید منتظر بمانیم تا ببینیم سری GeForce RTX 40 انویدیا در وضوح 4K چه عملکردی ارائه می‌دهد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا