رمز ارز

ترندهای مطرح بازار ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

زمان مطالعه: 3 دقیقه

حدس زدن ترندهای بعدی در دنیای ارزهای دیجیتال کار آسانی نیست. بنابراین، در اینجا بخش‌هایی را که ممکن است در سال 2023 برجسته شوند، تجزیه و تحلیل می‌کنیم. سه دسته ممکن است در سال 2023 برجسته باشند؛ چون بر حل مسائل بزرگ امسال تمرکز دارند.

دریافت ۲۰۰,۰۰۰ شیبا رایگان
جشنواره ویژه صرافی ارز پلاس با ۲۰۰,۰۰۰ شیبا جایزه برای هر نفر!
دریافت جایزه

توجه به این نکته مهم است که این مطلب توصیه‌ای برای خرید یا فروش ارز دیجیتال نیست.

راه‌حل‌های لایه صفر (Layer 0)

به گزارش سایت یوتودِی، در واقع، این یکی از زمینه‌های مورد علاقه سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان بزرگ است. راه‌حل‌های لایه 0 برای بازار بلاکچین توسعه داده شد تا امکان همکاری و ساخت زنجیره‌های بلوکی با ویژگی‌های خاص بدون نیاز به پروتکل متمرکز را فراهم کند. راه‌حل‌های لایه 0 امکان همکاری و ساخت بلاکچین‌ها با ویژگی‌های خاص را بدون نیاز به پروتکل متمرکز می‌دهد.

علاوه بر این، لایه 0 در عین بهبود تجربه کاربر در دنیای قراردادهای هوشمند، امنیت را به ارمغان می‌آورد. ما نمی‌توانیم به این نکته توجه نکنیم که با برقراری ارتباط با شبکه‌های مختلف، کاربر در نهایت هزینه‌های زیادی را پرداخت می‌کند و سود خود را در یک تراکنش کاهش می‌دهد. علی‌رغم کاهش چشمگیر قیمتی که در سال جاری در بازار ارزهای دیجیتال مشاهده شد، منابع از طریق بلاکچین همچنان تقاضای بالایی دارند. اگر آنها ثابت بمانند، راه‌حل‌های لایه 0 بر همین اساس رشد خواهند کرد.

مزایا:

  • هزینه‌ها را کاهش می‌دهد
  • واسطه‌گری را حذف می‌کند
  • افزایش امنیت
  • مکمل لایه 1 و لایه 2

دو نمونه قابل‌توجه از لایه 0 عبارتند از: پولکادات (Polkadot-DOT) و کازماس (Cosmos-ATOM).

دیفای (DeFi)

با ورشکستگی صرافی FTX، امور مالی غیرمتمرکز ممکن است در سال 2023 فضای بیشتری پیدا کند. اگرچه این محیط هنوز فاقد تجربه کاربری خوب است، سرمایه‌گذارانی که تأثیرات موجی صرافی سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried) –مدیرعامل سابق صرافی FTX- را بر وام‌ها و درآمد متمرکز خود احساس کردند و هنوز هم احساس می‌کنند، ممکن است ترجیح دهند کمی بیشتر مطالعه کنند و در این بخش سرمایه‌گذاری نمایند.

یکی از مزایای امور مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای، داشتن قراردادهای هوشمند است. اگر یک پلتفرم DEX (صرافی غیرمتمرکز) یا پلتفرم وام‌دهی به خوبی کار کند، توسعه‌دهندگان همیشه می‌توانند عملیات خود را حسابرسی کنند و اطلاعاتی را برای سرمایه‌گذاران بیاورند؛ زیرا همه چیز در بلاکچین ثبت شده است.

علاوه بر این، این واقعیت که کاربر مجبور نیست حضانت دارایی‌های خود را رها کند، می‌تواند عامل مهمی برای تمرکز بیشتر بر امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) باشد. راه‌حل‌هایی که توسط اوراکل‌های غیرمتمرکز برای جذاب‌تر کردن DeFi آماده می‌شوند نیز می‌توانند این بخش را در سال آینده تقویت کنند.

مزایا:

  • بدون اجازه نهاد متمرکز عمل می‌کند
  • تغییرناپذیر است
  • بسیار شفاف‌تر از سیستم عامل‌های متمرکز است
  • دسترسی آسان به توکن‌سازی

چین لینک (Chainlink) و یونی سواپ (Uniswap) دو پروژه برجسته در بخش DeFi هستند.

بیت کوین (BTC)

درست است، رمزارز اصلی را نمی‌توان از لیست ما حذف کرد. وقتی صحبت از امنیت می‌شود، هیچ دارایی بلاکچینی نتوانسته است چنین قدرتی را در این زمینه به اثبات برساند.

از دست دادن سرمایه باعث تغییر اصول بنیادی بیت کوین نشد. ماینرها به اعتبارسنجی تراکنش‌ها ادامه دادند و کارمزد شبکه BTC به سطوح تاریخی رسید؛ حتی زمانی که قیمت ارزهای دیجیتال پایین آمد.

بیت کوین تنها ارز دیجیتالی بود که پس از فروپاشی FTX به طور 100% از طرف سرمایه‌گذاران بلاکچین مورد حمایت قرار گرفت و احساس حداکثرگرایی یا ماکسیمالیسم (Maximalism) در اطراف آن بیشتر تقویت شد. تمرکززدایی واقعی در BTC یافت می‌شود و بنابراین هنوز هم پاسخی عالی به تمام خرابی‌هایی است که در سال 2022 رخ داده‌ است. بنابراین، همچنان یک جایگزین عالی برای پروژه‌های با درجه تمرکز بالا باقی می‌ماند.

برخلاف ترا کلاسیک (LUNC) و توکن FTT، بیت کوین رمزارزی است که از فرآیند اثبات کار به دست می‌آید و ارزش و توانمندی مالی دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا