تکنولوژی

تبعات منفی ممنوعیت واردات آیفون از زبان سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل در مصاحبه ای در مورد ممنوعیت واردات آیفون و تبعات منفی آن صحبت کرده است. محمدرضا عالیان معتقد است ممنوعیت واردات آیفون دارای تبعات منفی است که از مزایای آن بیشتر خواهد بود. از جمله این تبعات منفی می توان به کاهش اشتغال، کاهش درآمد و افزایش قاچاق اشاره کرد. به گفته وی در صورت ادامه این تصمیم گیری واردات آیفون از طریق قاچاق و با ارز بازار آزاد انجام خواهد گرفت که باعث فاجعه اقتصادی می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی lastech، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل اعلام کرد سالیانه حدود یک میلیارد دلار برای واردات گوشی هایی نظیر آیفون هزینه می شود. با حذف این واردات احتمالاً وارد مسیر قاچاق خواهیم شد. به دلیل چالش های مختلف در بازار موبایل قیمت این کالای مصرفی افزایش داشته است. یکی از آنها توقف موقت واردات این گوشی تا آخر اردیبهشت بوده است. به نظر می رسد این تصمیم گیری به صورت دائمی انجام گرفته باشد.

افزودن لیبل های محرمانگی iOS به جیمیل توسط گوگل

 محمدرضا عالیان در مورد جزئیات این روند می گوید: شرکت های وارد کننده با هدف اصلاح سفارشات خود وارد سامانه جامع شدند و با پیغام محدودیت سفارش آیفون تا ۳۱ اردیبهشت مواجه شدند. به گفته وی احتمالاً با توجه به عدم تامین ارز مورد نیاز توسط صادرکنندگان خشکبار این تصمیم سازمان تامین ارز پابرجا خواهد بود. از طرفی ممکن است این محدودیت با هدف سنجش واکنش بازار وارد کنندگان و مصرف کننده ها انجام گرفته شده باشد. تا در نهایت بر اساس آن تصمیم گیری نهایی انجام گیرد. البته سخنگوی انجمن واردکنندگان معتقد است حتی احتمال وجود چنین تصمیمی اشتباه است و تنها به انحصار و فساد منجر خواهد شد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا