تکنولوژی

اپل بیش‌ازپیش روی انرژی‌های پاک در سراسر جهان سرمایه‌گذاری می‌کند

اپل بیش‌ازپیش روی انرژی‌های پاک در سراسر جهان سرمایه‌گذاری می‌کند

اپل به‌صورت مستقیم در حوزه انرژی خورشیدی در سراسر جهان سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا به اهداف و برنامه‌های خود برای حذف کربن در زنجیره تولید خود تا سال 2030 دست پیدا کند.

درحال‌حاضر بیش از 18 گیگاوات انرژی الکتریکی پاک، فعالیت‌های جهانی و زنجیره تولید اپل را تأمین می‌کند. این رقم بیش از سه برابر بیشتر از سال 2020 است. این شرکت سرمایه‌گذاری‌های جدیدی را در حوزه انرژی خورشیدی در ایالات‌متحده و اروپا پیش برده است.

به‌عنوان بخشی از تلاش‌های زیست‌محیطی گسترده‌تر، اپل همچنین به سمت هدف بلندپروازانه دیگری در سال 2030 حرکت می‌‌کند. این شرکت همچنین در حوزه تأمین آب تلاش می‌کند. در این حوزه فعالیت اپل شامل راه‌اندازی فعالیت‌هایی برای ارائه نزدیک به 7 میلیارد گالن آب از احیای سفره‌های زیرزمینی و رودخانه‌ها تا تأمین مالی دسترسی به آب آشامیدنی در 20 سال آینده است.

اپل بیش‌ازپیش روی انرژی‌های پاک در سراسر جهان سرمایه‌گذاری می‌کند

اپل دوست‌دار انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر

به‌عنوان بخشی از برنامه «اپل 2030»، این شرکت از تأمین‌کنندگان جهانی خود خواسته است که از برق پاک استفاده کنند و در تمام فعالیت‌های مرتبط با اپل، ‌کربن را حذف کنند. بیش از 320 تأمین‌کننده اپل که 95 درصد از هزینه‌های مستقیم تولید این شرکت را تشکیل می‌دهند، تاکنون در این انتقال پیشتاز بوده‌اند که منجر به تولید 16.5 گیگاوات انرژی تجدیدپذیر در زنجیره تأمین اپل شده است. این مسئله در سال گذشته میلادی بیش از 25.5 میلیون مگاوات ساعت انرژی پاک در سراسر زنجیره تأمین تولید کرد و از انتشار بیش از 18.5 میلیون تن کربن جلوگیری کرد.

در ایالات‌متحده، اپل درحال سرمایه‌گذاری در مجموعه‌ای از پروژه‌های خورشیدی در سراسر میشیگان است. این پروژه‌ها درحال انجام هستند تا 132 مگاوات انرژی پاک را در اواخر امسال تأمین کنند. اپل در اسپانیا با پلتفرم بین‌المللی توسعه خورشیدی ib vogt در یک سرمایه‌گذاری مشارکت کرده که قرار است در پایان سال 2024 میلادی، 105 مگاوات انرژی خورشیدی تولید کند.

در هند نیز اپل سرمایه‌گذاری مشترکی را با توسعه‌دهنده انرژی‌های تجدیدپذیر پیشرو CleanMax آغاز کرده است تا در مجموعه‌ای از شش پروژه خورشیدی با حجم کل 14.4 مگاوات سرمایه‌گذاری کند. اپل برای اولین‌بار در سال 2018 به 100 درصد انرژی تجدیدپذیر برای عملیات‌های سازمانی جهانی خود دست یافت.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا