عمومی

آهنگ‌های پرطرفدار تیلور سوئیفت بار دیگر در تیک‌تاک ظاهر شدند

آهنگ‌های پرطرفدار تیلور سوئیفت بار دیگر در تیک‌تاک ظاهر شدند

تیک‌تاک بعد از ناکامی در تمدید قراردادش با گروه موسیقی یونیورسال (UMG)، دسترسی خود را به موسیقی‌های تیلور سوئیف از دست داد؛ اما اکنون گزارش ورایتی نشان می‌دهد که تنها چندماه بعد از این اتفاق، کاتالوگ موسیقی‌ خواننده‌ی بزرگ آمریکایی به تیک‌تاک بازگردانده شده است.

با پایان زمان قرارداد بین گروه موسیقی یونیورسال و پلتفرم پرطرفدار تیک‌تاک، بسیاری از شرکت‌ها به این قضیه معترض شدند و از عدم دسترسی طرفداران به موسیقی هنرمندان UMG اظهار نارضایتی کردند.

UMG اعلام کرد که تیک‌تاک براساس معامله‌ای که ترتیب داده است، به پرداخت حقوق این گروه نمی‌پردازد و از موسیقی‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی که جایگزین هنرمندان خواهند شد، حمایت می‌کند. از آن سو تیک‌تاک نیز گروه موسیقی یونیورسال را حریص خواند و گفت که می‌تواند با هر ناشر دیگری که بخواهد به توافق برسد.

هنوز مشخص نیست که چگونه کاتالوگ موسیقی تیلور سوئیفت به تیک‌تاک بازگشته؛ ممکن است این خواننده‌ی پرطرفدار آمریکایی قرارداد مستقلی با تیک‌تاک تنظیم کرده باشد. تیک‌تاک و گروه موسیقی یونیورسال هنوز نظری در این‌باره نداد‌ه‌اند.

بعد از خارج شدن برخی از هنرمندان موسیقی UMG از تیک‌تاک، ویدئوهای بسیاری، جذابیت خود را از دست دادند؛ چراکه بسیاری از آن‌ها با کمک موسیقی، داستانی را روایت می‌کردند. هنرمندانی مانند اولیویا رودریگو نیز مجبور شدند برای تبلیغ از آهنگ‌های صوتی که توسط طرفداران ویرایش شده‌اند، استفاده کنند.

در سال‌های اخیر، تیک‌تاک به‌عنوان تاثیرگذارترین پلتفرم کشف استعدادهای موسیقی ظاهر شده و هنرمندان بسیاری را تبدیل به ستاره کرده است. نه‌تنها خوانندگان بلکه نوازندگان بسیاری نیز از طریق این پلتفرم به جهان شناسانده شدند. باوجود اینکه تیک‌تاک افراد بسیاری را به عرش رساند، هنرمندان بسیاری از عدم پرداخت به‌موقع حق امتیازشان احساس نارضایتی کردند.

با نزدیک‌شدن به زمان انتشار آلبوم جدید تیلور سوئیفت، بازگشت او به تیک‌تاک قابل‌درک است؛ چراکه طرفداران سوئيفت در این پلتفرم حضور پررنگی دارند و تیک‌تاک بستر خوبی برای تبلیغ آلبوم جدید او به‌شمار می‌رود.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا