رمز ارز

نهنگ‌های بیت کوین قوی‌تر هستند یا اتریوم؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در دنیای ارزهای دیجیتال، بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) بزرگ‌ترین دارایی‌های دیجیتال بر اساس ارزش بازار هستند که مسیر کل بازار را دیکته می‌کنند. با این حال، توزیع این ارزهای دیجیتال بسیار متفاوت است، به طوری که اتریوم در مقایسه با بیت کوین درصد بیشتری از عرضه خود را در اختیار نهنگ‌ها قرار می‌دهد.
طبق گزارش‌ها، تا 26 فوریه 2023، حدود 39 درصد از کل عرضه اتریوم در میان آدرس‌های بزرگ، متمرکز شده است. این در تضاد کامل با بیت کوین است که آدرس‌های بزرگ، تنها 11 درصد از کل عرضه آن را در اختیار دارند.
به نظر می‌رسد که افزایش اتریوم‌های نگهداری‌شده در آدرس‌های بزرگ با افزایش فعالیت توسعه شبکه همزمان بوده است. ویژگی استیکینگ اتریوم، به دنبال اجرای ارتقای تاریخی ادغام، مهم‌ترین نقطه برجسته برای این اکوسیستم مالی غیرمتمرکز باقی مانده است. پس از ماه‌ها آزمایش، سرمایه‌گذاران قرار است در ماه مارس پس از شروع به‌روزرسانی شانگهای، برداشت اتریوم‎های استیک‌شده را فعال کنند.
اگرچه تعداد بالای نهنگ‌های اتریوم و مقدار ETH نگهداری‌شده توسط آنها پیامدهای متفاوتی دارد، اما می‌تواند به چشم‌‌انداز قیمت این دارایی در آینده اشاره کند. از آنجایی که اتریوم دستخوش تحولات مهمی است، طرفداران آن هنوز شرط می‌بندند که ممکن است اتریوم روی بیت کوین اثر بگذارد و از آن پیشی بگیرد. در عین حال، می توان استدلال کرد که اتریوم در مقایسه با بیت کوین نسبتاً ارزان است و جمع‌آوری آن در مقادیر زیاد مقرون به صرفه‌تر است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

تمرکز ثروت کریپتو در دستان چند دارنده بزرگ، موضوعی بحث‌برانگیز در محافل دارایی رمزارزی است. برخی استدلال می‌کنند که این یک نتیجه طبیعی بازار است و افراد ثروتمند می‌توانند اجازه داشته باشند مقادیر زیادی از دارایی‌های رمزارزی را در اختیار بگیرند. برخی دیگر نیز استدلال می‌کنند که این تمرکز ثروت در تضاد با اخلاق غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال است و می‌تواند منجر به دستکاری بازار شود.
صرف نظر از نظرات مختلف در مورد این موضوع، واقعیت این است که عرضه اتریوم در مقایسه با بیت کوین به طور قابل‌توجهی در دستان چند دارنده بزرگ متمرکز است. این می‌تواند پیامدهای مهمی برای آینده اکوسیستم اتریوم و قیمت آن داشته باشد.
در زمان انتشار این خبر، اتریوم با سود روزانه بیش از 4 درصد، با قیمت 1645 دلار معامله می‌شود و قیمت بیت کوین نیز در محدوده 23657 دلار قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا