رمز ارز

احتمال صعود قیمت این ۵ رمزارز در این هفته!

زمان مطالعه: 5 دقیقه

در هفته‌ای که گذشت، بازار ارزهای دیجیتال و بازار سهام ایالات متحده هر دو شاهد برداشت سود بودند؛ چون داده‌های اقتصاد کلان از ادامه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو حکایت داشتند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

به گزارش سایت کوین تلگراف، در طول دوره‌های عدم قطعیت، برخی از ارزهای دیجیتال وارد اصلاح عمیق‌تری می‌شوند، در حالی که برخی از آنها برخلاف ترند بازار عمل کرده و به عملکرد خوب خود ادامه می‌دهند. از این رو، انتخاب رمزارزهای مناسب برای معامله مهم بسیار مهم است.

در ادامه، نمودار ۵ ارز دیجیتال را که می‌توانند در کوتاه‌مدت عملکرد بهتری نسبت به سایر رمزارزها داشته باشند، با هم بررسی می‌کنیم.

۱. بیت کوین

در تاریخ ۲۴ فوریه، قیمت بیت کوین به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۳،۳۹۱ دلار) سقوط کرد، اما خرس‌ها نتوانستند قیمت را زیر سطح حمایت قوی ۲۲،۸۰۰ دلاری حفظ کنند.

احتمال صعود قیمت این ۵ رمزارز در این هفته!
نمودار روزانه BTC/USDT.

در ۲۵ فوریه، قیمت از ۲۲،۸۰۰ دلار بازگشت و گاوها اکنون توانسته‌اند آن را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. در این شرایط، جفت BTC/USDT ممکن است برای چند روز بین ۲۵،۲۵۰ دلار تا ۲۲،۸۰۰ دلار تثبیت شود. صاف شدن شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک به نقطه میانی نیز نشان‌دهنده یک پرایس اکشن محدود به محدوده در کوتاه‌مدت است.

از طرف دیگر، اگر قیمت به زیر ۲۲،۷۰۰ دلار سقوط کند، فروش می‌تواند تشدید شود و این جفت ارز ممکن است به حمایت قوی بعدی در ۲۱،۴۸۰ دلار سقوط کند.

۲. لیدو دائو

در طول اصلاح اخیر، قیمت لیدو دائو کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲٫۷۵ دلار) باقی نماند که این یک علامت مثبت است. یکی دیگر از نشانه‌های صعودی، تشکیل الگوی پرچم سه‌گوش (pennant) در نزدیکی اوج‌های محلی است.

احتمال صعود قیمت این ۵ رمزارز در این هفته!
نمودار روزانه LDO/USDT.

گاوها اکنون تلاش می‌کنند تا قیمت را به بالای خط مقاومت الگوی پرچم افزایش دهند. اگر آنها موفق شوند، جفت LDO/USDT می‌تواند مرحله بعدی حرکت صعودی را آغاز کند. در چنین شرایطی، این جفت ممکن است ابتدا تا ۳٫۹ دلار و پس از آن، تا ۴٫۲۴ دلار صعود کند.

در مقابل، اگر قیمت از خط مقاومت کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها در رالی می‌فروشند. این امر می‌تواند قیمت را برای مدتی طولانی در داخل ساختار الگوی پرچم نگه دارد. اگر خرس‌ها بخواهند روند کوتاه‌مدت را تغییر دهند، باید قیمت را به زیر پرچم برسانند.

۳. مولتی‌ورس ایکس (الروند سابق)

اگرچه قیمت مولتی‌ورس ایکس از خط مقاومت رد شده، اما یک نشانه دلگرم‌کننده این است که گاوها در تلاش برای دفاع از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۷ دلار) هستند.

احتمال صعود قیمت این ۵ رمزارز در این هفته!
نمودار روزانه EGLD/USDT.

هر دو میانگین متحرک شیب‌دار بوده و RSI بالای ۵۴ است که نشان می‌دهد خریداران دارای یک برتری جزئی هستند. اکنون گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به سمت خط مقاومت سوق دهند، جایی که احتمال دارد دوباره با مقاومت شدید خرس‌ها روبرو شوند.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، این دیدگاه صعودی در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد. این نشان می‌دهد که خرس‌ها در هر رالی کوچک می‌فروشند. در چنین شرایطی، جفت EGLD/USDT می‌تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۴ دلار) و پس از آن، به ۴۰ دلار سقوط کند.

۴. تتا نتورک

گاوها در تلاشند تا پولبک تتا نتورک را در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۱۵ دلار) متوقف کنند. هر دو میانگین متحرک شیب‌دار هستند و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان‌دهنده برتری گاوها است.

احتمال صعود قیمت این ۵ رمزارز در این هفته!
نمودار روزانه THETA/USDT.

اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالاتر از خط روند نزولی برسانند، جفت THETA/USDT می‌تواند به مقاومت بالاسری ۱٫۳۴ دلار صعود کند. این سطح یک مقاومت بزرگ است که غلبه بر آن می‌تواند مسیر را برای افزایش احتمالی تا ۱٫۷ دلار هموار کند.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان می‌دهد که گاوهای کوتاه‌مدت در حال خروج از بازار هستند. این موضوع ممکن است اصلاح عمیق‌تری را به سمت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱٫۰۵ دلار) و سپس، تا حمایت روانی ۱ دلار آغاز کند.

۵. کلایتن

کلایتن در تلاش است تا از یک الگوی basing خارج شود. در تاریخ ۲۵ فوریه، قیمت کلایتن از متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲۶ دلار) بازگشت که نشان‌دهنده خرید هنگام افت قیمت است.

احتمال صعود قیمت این ۵ رمزارز در این هفته!
نمودار روزانه KLAY/USDT.

گاوها اکنون تلاش خواهند کرد تا مقاومت بالاسری در ۰٫۳۴ دلار را پشت سر بگذارند. اگر آنها موفق شوند، جفت KLAY/USDT می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و تا مقاومت روانی ۰٫۵ دلار افزایش یابد. چنین حرکتی نشانه تغییر بالقوه روند خواهد بود.

در مقابل، اگر قیمت از ۰٫۳۴ دلار کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها به شدت از این سطح محافظت می‌کنند. در چنین شرایطی، قیمت ممکن است دوباره تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد. سقوط به زیر این سطح هم می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که این جفت ممکن است زمان بیشتری را در داخل الگوی basing سپری کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا