تکنولوژی

گلکسی S23 و S24 احتمالا نسخه‌ای با تراشه اگزینوس نخواهند داشت

همانطور که در اخبار هفته گذشته دیدیم، این احتمال مطرح شده که سامسونگ سرگرم توسعه یک تراشه اختصاصی برای سری گلکسی S است تا در سال 2025 استفاده از آنها را شروع کند. حالا گزارشی تقریبا این موضوع را تایید می‌کند و می‌گوید تا دو سال آینده، گوشی‌های سری گلکسی S تنها با تراشه اسنپدراگون وارد بازار می‌شوند.

بنابر گزارش پایگاه خبری کره‌ای Naver، سامسونگ با ایجاد کارگروهی متشکل از 1000 نفر در تیر ماه قصد دارد تراشه‌های اختصاصی سری گلکسی را تا سال 2025 برای استفاده تجاری آماده کند، این پایگاه خبری همچنین عنوان کرده که سامسونگ قصد دارد تا در این زمینه از اپل پیشی بگیرد.

در همین راستا یکی از مقامات سامسونگ با تایید ضمنی این اخبار گفته که «این تصمیم توسط سطوح بالای مدیریتی و بطور جسورانه و ریسکی برای بلندمدت اتخاذ شده است.»

به عبارت دیگر چنین به نظر می‌رسد سری‌های گلکسی S23 و S24 تا زمان آماده شدن تراشه اختصاصی سامسونگ در سال 2025 از تراشه‌های اسنپدراگون ساخت کوالکام استفاده خواهند کرد.

سامسونگ و ساخت تراشه اختصاصی برای سری گلکسی

تراشه اختصاصی سامسونگ برای گوشی‌های گلکسی

طبق اخبار موجود تصمیم سامسونگ در این زمینه خطرناک و جسورانه است زیرا در صورت کمبود تراشه یا عملکرد ضعیف تراشه‌های اسنپدراگون، این کمپانی دیگر قادر به استفاده از تراشه‌های اگزینوس خود نخواهد بود.

با این حال به نظر می‌رسد بازارهای خاورمیانه، آفریقا و هند که طی سال‌های اخیر در مدل‌های پرچمدار سامسونگ تنها با تراشه‌های اگزینوس تغذیه شده‌ بودند، با آغوش باز از اسنپدراگون در سال 2022 استقبال کردند و اروپا تنها منطقه با عرضه تراشه اگزینوس در پرچمدارهای سامسونگ است.

بد نیست در پایان به این موارد نیز اشاره شود که گزارشات مذکور دقیقا مشخص نکرده‌اند تراشه‌های اختصاصی و آتی گلکسی چه تفاوتی با تراشه‌های پرچمدار کنونی اگزینوس خواهند داشت، همچنین پرسش بعدی این است که آیا سامسونگ توان جلو افتادن از اپل را دارد یا خیر؟ پرسشی که پاسخ آن تنها با گذشت زمان مشخص خواهد شد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا