رمز ارز

جزییات حمله بانک‌های مرکزی دنیا به بیت کوین!

زمان مطالعه: دقیقه

در چند هفته اخیر، بسیاری از بانک‌های مرکزی جهان، موضعی منفی علیه بیت کوین گرفته‌اند.
در تازه‌ترین اظهارنظرها، Shaktikana Das، رئیس بانک مرکزی هند مجددا تأکید کرده که بیت کوین، فاقد ارزش اساسی است. او گفته است که کریپتو، به‌ طور جدی می‌تواند سیستم اقتصادی این کشور را تضعیف کند.
بانک‌های مرکزی در سرتاسر جهان، همسو با بسیاری از دولت‌ها نسبت به ارزهای دیجیتال سخت‌گیرتر شده‌اند. هفته گذشته نیز، رئیس بانک مرکزی سوئد گفته بود که بیت کوین پول نیست و کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا هم اظهار داشته بود که ارزهای دیجیتال، بی‌ارزش است.
بسیاری از مقامات مالی دنیا از جمله هند گفته‌اند که وضع مقررات در خصوص ارزهای دیجیتال، ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. برخی از آن‌ها ضمن تائید قابلیت‌های بلاکچین از پتانسیل این صنعت برای پول‌شویی و دیگر مقاصد مجرمانه، انتقاد کرده‌اند. کریستیانا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول نیز از بسیاری از این سیاست‌ها حمایت کرده است.
این در حالی است که ربیع شانکار، رئیس بانک مرکزی هند، اعمال ممنوعیت کلی برای ارزهای دیجیتال را محتمل‌ترین گزینه در این کشور خوانده است. اوایل سال جاری نیز دولت هند، نرخ مالیات بر درآمد ارزهای دیجیتال را افزایش داده و به ۳۰ درصد رساند.

رمزارز نیوز در اینستاگرام

آخرین اخبار، تحلیل ها و آموزش ها را در صفحه اینستاگرام رمزارز نیوز مشاهده کنید.
مشاهده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا