رمز ارز

برگزاری کلاس‌های درس دانشگاه در متاورس به کمک متا (فیس‌بوک)!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت متا (فیسبوک سابق)، به دانشگاه‌ها کمک می‌کند تا پردیس‌های واقعیت مجازی خود را ایجاد کنند.
طبق گزارش‌ها، این شرکت 10 پردیس مجازی را به عنوان بخشی از پروژه یادگیری فراگیر خود افتتاح خواهد کرد که در آن‌ها، به دنبال انتقال آموزش به محیط‌های واقعیت مجازی است. متا با همکاری Victoryxr، یک استارتاپ آموزش واقعیت مجازی مستقر در آیووا، 150 میلیون دلار در این طرح سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
یکی از بزرگترین کاربردهای فناوری واقعیت مجازی و متاورس مربوط به آموزش و امکان تحقق کلاس‌های واقعیت مجازی است. یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها، پردیس جهانی دانشگاه مریلند (UMGC) است که بیش از 45 هزار دانشجوی این دانشگاه اکنون می‌توانند در یک متاورس آنلاین با یکدیگر ملاقات کرده و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.
به عنوان بخشی از این طرح، این دانشگاه پنج کورس در پردیس متاورسی خود ارائه می‌دهد که در مقایسه با دوره های دیگر، بدون هزینه اضافی ارائه می‌شود. با این حال، دانشگاه از لحاظ تعداد هدست‌های مورد نیاز برای دوره‌ها که باید در اختیار دانشجویان بگذارد، با محدودیت مواجه است.
سایر موسسات نیز بخشی از این پروژه خواهند بود، که عبارتند از دانشکده پرستاری دانشگاه کانزاس، دانشگاه ایالتی نیومکزیکو، دانشگاه ایالتی داکوتای جنوبی، دانشگاه A&M فلوریدا، دانشگاه ویرجینیای غربی، کالج جامعه اورگان جنوب غربی، دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، دومینگوئز هیلز و آلاباما.
برای حل مشکلات مربوط، متا هدست‌های متا کوئست (Meta Quest) خود را به این سازمان‌ها اهدا می‌کند تا دانشجویان بتوانند در دوره‌ها شرکت کنند. در واقع، یکی از اهداف پروژه یادگیری فراگیر متا، افزایش دسترسی دانشجویان به این فناوری‌ها از طریق مشارکت با سازمان‌ها و دانشگاه‌ها است.
متا همچنین به دانشگاه ها کمک کرده است تا هزینه طراحی و ساخت این فضاها را بپردازند که می‌توانند 50 هزار دلار برای یک پردیس 5 تا 7 ساختمانی هزینه کنند.
استیو گرابز، بنیانگذار Victoryxr، در این باره می‌گوید:

آموزش، یکی از موارد استفاده هیجان‌انگیز برای متاورس است و Meta Immersive Learning به سازندگان در سراسر جهان کمک می‌کند تا تجربیات همه‌جانبه‌ای برای یادگیرندگان ارائه دهند.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع بیت کوین نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا