بازی

عذرخواهی توسعه‌دهنده Atomic Heart به‌دلیل وجود یک انیمیشن نژادپرستانه در بازی

عذرخواهی توسعه‌دهنده Atomic Heart به‌دلیل وجود یک انیمیشن نژادپرستانه در بازی

Mundfish توسعه‌دهنده بازی Atomic Heart بابت کاریکاتوری که برخی بازیکنان آن را نژادپرستانه خوانده‌اند، عذرخواهی کرد. تیم سازنده بازی همچنین وعده داد که بخش‌های توهین آمیز این کارتون قدیمی را تغییر خواهد داد.

بخش توهین‌آمیز بازی به قسمتی از یک انیمیشن قدیمی روسی به نام Well, Just You Wait! مربوط می‌شود که در ایران با نام «خرگوش بلا و گرگ ناقلا» برای کودکان دهه ۶۰ پخش می‌شد. در اتاق مربوط به سیو کردن بازی، بازیکنان Atomic Heart می‌توانند قسمت‌هایی از این کارتون که اولین قسمت آن در سال ۱۹۶۱ پخش شد را تماشا کنند.

عذرخواهی Mundfish به قسمتی از این انیمیشن مربوط می‌شود که دو شخصیت اصلی آن در حال تعقیب یکدیگر در اطراف یک موزه هستند. در قسمت کوتاهی از این بخش، شاهد کاریکاتوری از یک مرد قبیله‌ای آفریقایی هستیم که تیری را از کمان قدیمی خود شلیک می‌کند.

عذرخواهی توسعه‌دهنده Atomic Heart به‌دلیل وجود یک انیمیشن نژادپرستانه در بازی - lastech

پس از اینکه PC Gamer گزارشی در مورد جنجال پیرامون این کارتون منتشر کرد، Mundfish با ارسال یک بیانیه رسمی نوشت:

تیم Mundfish از همکاری PCGamer برای جلب توجه ما به این عدم حساسیت تشکر می‌کند. اگر استفاده از کارتون یا موسیقی قدیمی باعث آسیب یا توهین شده است، عذرخواهی می‌کنیم. ما قسمت‌های مورد نظر را ویرایش خواهیم کرد.

هرچند دلیل روشنی برای استفاده از این کارتون در بازی ارائه نشده است، اما Mundfish اکنون قصد دارد تا آن را ویرایش کند.

این تنها جنجال Atomic Heart نبوده و ماه گذشته، تیم توسعه‌دهنده بازی متهم به جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات برای دولت روسیه شده بودند. با این حال، Mundfish در بیانیه خود اعلام کرد که روسیه هیچ دخالت مستقیمی در بازی نداشته است. علاوه بر این، دولت اوکراین مدتی کوتاه پس از عرضه بازی، قصد داشت با نوشتن نامه‌ای به سونی، مایکروسافت و ولو خواستار حذف Atomic Heart از فروشگاه‌های دیجیتال شود، زیرا اعتقاد دارد این بازی دارای ریشه‌های شوروی است و ایدئولوژی کمونیستی رمانتیک‌سازی می‌کند.


چرا بازی‌های بزرگ از ایندی‌ها شکست خوردند؟ 

تریلر جدیدی از بازی Resident Evil 4 منتشر شد - lastech
برای تماشای ویدیو از طریق یوتیوب lastech، روی تصویر بالا کلیک کنید!

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا