عمومی

اروپا احتمالاً تغییرات NFC آیفون را تأیید می‌کند

اروپا احتمالاً تغییرات NFC آیفون را تأیید می‌کند

گفته می‌شود حداکثر تا ماه آینده قانون‌گذاران ضدرقابتی اتحادیه‌ی اروپا پیشنهاد اپل برای بازکردن دسترسی شرکت‌های رقیب به فناوری NFC آیفون را تأیید خواهند کرد. فناوری NFC اپل امکان پرداخت‌های بدون تماس ازطریق گوشی آیفون و سایر دستگاه‌های قابل‌حمل را فراهم می‌کند.

به‌نقل از رویترز، تلاش اپل برای حل‌و‌فصل تحقیقات چهارساله به این شرکت کمک خواهد کرد که از پیداشدن خطاهای قانونی و جریمه‌ی سنگینی که ممکن است تا ۱۰ درصد از درآمد سالیانه‌اش را شامل شود جلوگیری کند.

کمیسیون اروپا دو سال پیش اپل را به فعالیت ضدرقابتی به‌دلیل ممانعت از دسترسی اپلیکیشن‌های کیف‌پول رقیب به فناوری NFC خود متهم کرد. در واکنش به این شرایط، تحقیقات اروپا به‌صورت رسمی آغاز شد.

اپل NFC خود را در ابتدای سال ۲۰۲۴ (دی و بهمن ۱۴۰۲) به رقبا ارائه داد تا بتوانند به‌‌رایگان و بدون نیاز به استفاده از Apple Pay یا Apple Wallet، ازطریق آیفون‌ و آیپد‌ و ساعت هوشمند اپل و براساس معیارهای منصفانه و غیرتبعیض‌آمیز به آن دسترسی داشته باشند.

همچنین، پیشنهاد شد که امکانات بیشتری ازجمله انتخاب اپلیکیشن‌ پیش‌فرض پرداخت و دسترسی‌ به ویژگی‌های احراز هویت مانند Face ID برای کیف‌پول‌ متفرقه فراهم و مکانیزمی برای حل‌و‌فصل اختلافات در نظر گرفته شود.

اتحادیه‌ی اروپا از اپل درخواست کرد تا براساس بازخوردهایی که از رقبا و مشتریانش دریافت کرده، برخی از شرایط را تغییر دهد. پیشنهاد اپل درباره‌ی NFC تا ۱۰ سال معتبر خواهد بود و کمیسیون قصد دارد تا ابتدای تابستان آن را تأیید کند؛ اما تاریخ دقیق بستگی به این دارد که اپل تا چه زمانی جزئیات فنی را نهایی کند.

ماه گذشته، اپل با جریمه‌ی ۱٫۸۴ میلیارد یورویی (حدود ۲ میلیارد دلار)، به‌عنوان اولین جریمه‌ی ضدرقابتی اتحادیه‌ی اروپا برای مانع‌شدن از فعالیت اسپاتیفای و سایر رقبای پخش موسیقی ازطریق محدودیت‌ در اپ استور مواجه شد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا